شروع مرحله دوم مرمت مسجد جامع فرومد

به گزارش مجله سرگرمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرحله دوم مرمت مسجد جامع فرومد در این شهرستان شروع شد.

شروع مرحله دوم مرمت مسجد جامع فرومد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سیدمحمدصادق رضویان امروز دوشنبه 23 تیر با اعلام این خبر اضافه نمود: در این مرحله از مرمت، کار جداره سازی داخلی مسجد، اجرای کاهگل، بندکشی، اجرای رخ بام آجری، ساماندهی محوطه غربی مسجد شامل برداشت نخاله ها و آوارها و تسطیح محوطه، شیب بندی و راهنمایی آبهای سطحی انجام می گردد.

او با بیان اینکه پیش از این مرمت حریم درجه یک مسجد جامع فرومد اجرا شده بود، گفت: این مسجد 700 سال قدمت دارد و تا کنون و در مراحل مختلف، کار مرمت آن اجرا شده است.

رضویان اضافه نمود: این بنا یکی از آثار ارزشمند معماری دوره خوارزمشاهیان است، در مساحتی حدود 820 مترمربع به صورت 2 ایوانی ساخته شده و متشکل از 2 ایوان شمالی و جنوبی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مسجد جامع فرومد با شماره 345 به ثبت آثار ملی رسیده است.

روستای هدف گردشگری فرومد در بخش شرقی شهرستان میامی و در 115 کیلومتری مرکز شهرستان و در راستا میامی به سبزوار واقع است.

میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است که در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40645

به "شروع مرحله دوم مرمت مسجد جامع فرومد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله دوم مرمت مسجد جامع فرومد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید