آیا گلکسی نوت 10 سامسونگ می تواند توجه کاربران را جلب کند؟

به گزارش مجله سرگرمی، روزی روزگاری گلکسی نوت در بین گوشی های هوشمند، تا حد زیادی به چشم می آمد؛ بخشی از این موضوع به غول پیکر بودن این گوشی برمی گشت که در زمان گوشی های کوچک، اندازه قابل توجهی داشت. اما با گذشت تقریبا 10 سال از عرضه نخستین نسل این گوشی، صنعت گوشی های هوشمند تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است. حالا کاربران به گوشی های غول پیکر عادت نموده اند و شاید گلکسی نوت 10 در میان پرچم داران متعدد سامسونگ چندان به چشم نیاید.

آیا گلکسی نوت 10 سامسونگ می تواند توجه کاربران را جلب کند؟

اگر مهم ترین مشکل نوت 9 این بود که تفاوت چندانی با نوت 8 نداشت، به نظر می رسد گوشی های سری گلکسی نوت 10 با دیگر 6 پرچم دار سامسونگ تفاوت چندانی ندارند؛ بله، سامسونگ در امسال 6 پرچم دار معرفی نموده است. از سال 2013 و از زمان گلکسی اس 4 اکتیو، سامسونگ علاقه زیادی به ارائه مدل های مختلف گوشی های پرچم دار استاندارد داشته است. به عنوان مثال تا حالا شاهد مدل های پلاس، زوم، اج و اج پلاس بوده ایم. اما در طی این سال ها، سامسونگ همواره حد مشخصی از پرچم داران را به بازار عرضه نموده که با معرفی گلکسی نوت 10 این سد شکسته می گردد.

بر اساس گزارش های منتشر شده، عرضه مدل استاندارد و مدل پلاس گلکسی نوت 10 که قطعی به نظر می رسد. بعضی شایعات هم حاکی از آن هستند که شاید دو مدل 5G مبتنی بر این گوشی ها هم عرضه شوند.

گلکسی نوت 10 گران قیمت چگونه می خواهد مشتری جذب کند؟

اگر در پاییز امسال بخواهید یک پرچم دار سامسونگ خریداری کنید، بین مدل های مختلف گلکسی اس 10، گلکسی فولد و نسخه 5G آن و همچنین مدل های مختلف گلکسی نوت 10 حق انتخاب دارید. تمام این 10 گوشی از لحاظ سخت افزاری و اندازه نمایشگر شباهت زیادی به یکدیگر دارند؛ مدل استاندارد گلکسی نوت 10 از نمایشگر 6.3 اینچی بهره می برد که کوچک تر از نمایشگر 6.4 اینچی اس 10 پلاس به حساب می آید و از لحاظ دوربین و نمایشگر مبتنی بر حفره شباهت زیادی با آن دارد. با توجه به این موضوع، کاربران چگونه می توانند دست به انتخاب بزنند؟ از این مهم تر، سامسونگ چگونه می خواهد کاربران را برای خرید نوت 10 یا نوت 10 پلاس متقاعد کند؟

در گذشته، مرز بین این گوشی ها واضح تر بود؛ در این دوران گوشی های گلکسی نوت گجت های غول پیکری بودند که از ویژگی های غایب در گوشی های کوچک تر و ارزان تر سری اس بهره می بردند. اما در سال 2019، گلکسی نوت 10 ویژگی های شاخص چندانی ندارد. اگر به دنبال نمایشگر غول پیکر هستید و قلم S Pen اهمیت زیادی برای شما ندارید، می توانید گلکسی اس 10 پلاس را خریداری کنید که در کشورهای دیگر این گوشی با تخفیف به فروش می رسد و قیمت پایین ترین نسبت به مدل نو گلکسی نوت 10 دارد. از لحاظ اندازه هم گلکسی نوت 10 دیگر بزرگ ترین گوشی سامسونگ به حساب نمی آید و این افتخار نصیب گلکسی فولد می گردد؛ گوشی تاشویی که سامسونگ نسبت به پیروزیتش و نسل های بعدی آن تا حد زیادی امید دارد.

علاوه بر این، باید به دیگر شرکت های سازنده گوشی های اندرویدی هم اشاره کنیم که تقریبا تمام آن ها به ساخت گوشی های غول پیکر که از لحاظ سخت افزاری قابل مقایسه با گلکسی نوت 10 هستند یا بهتر از آن محسوب می شوند، روی آورده اند. آیا خواهان گوشی غول پیکر دارای مقدار زیادی حافظه رم، باتری حجیم و نمایشگر باکیفیت هستید؟ می توانید وان پلاس 7 پرو را بخرید که نمایشگر آن از رفرش ریت بالاتری بهره می برد. هواوی و گوگل هم در زمینه دوربین، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سامسونگ دارند. بنابراین اگر گلکسی نوت 10 به غیر از ویژگی هایی که تا حالا فاش شده از مشخصه خاص دیگری بهره نمی برد، پس بین دیگر پرچم داران قدرتمند اندرویدی چندان به چشم نمی آید.

هواداران پروپاقرص گلکسی نوت معمولا در چنین مواردی، سریعا به مزایای قلم S Pen به عنوان ویژگی شاخص این گوشی اشاره می نمایند. چنین هوادارانی راست می گویند؛ هیچ کدام از پرچم داران مهم 2019 از قلم استایلوس یکپارچه با گوشی بهره نمی برد و به همین خاطر امشب بار دیگر سامسونگ بخشی از مراسم معرفی این گوشی را به قابلیت های جدید این قلم اختصاص می دهد.

شاید قلم S Pen کافی است

شاید برای هواداران این گوشی، وجود قلم S Pen کافی به نظر می رسد. مدیر ارشد بخش بازاریابی گوشی های سامسونگ در سال 2018 در مصاحبه ای به سایت Business Insider گفت که 92 درصد کاربران نوت 8 مرتبا از قلم S Pen استفاده می نمایند و 73 درصد از کاربران این گوشی، نوت 8 را مشخصا به خاطر قلم استایلوس خریداری نموده اند. البته از آنجایی که سامسونگ آمار دقیق فروش گوشی های خود را منتشر نمی کند، دقیقا نمی توانیم شمار کاربران گلکسی نوت را نسبت به اس 10 مقایسه کنیم. اما همین که گلکسی نوت 10 همراه با قلم S Pen عرضه خواهد شد، نشان می دهد که سامسونگ همچنان به جذب این دسته از افراد امیدوار است.

اگر واقعا قلم استایلوس تنها چیزی است که منجر به شاخص شدن گلکسی نوت در مقایسه با اس 10 یا گلکسی فولد می گردد، پس احتمالا این گوشی هم مانند نوت 9 خواهد بود؛ گوشی فوق العاده ای که حرف چندان جدیدی برای گفتن ندارد.

گوشی های سری نوت همواره به عنوان گوشی هایی که قرار بود بلندپروازی های سامسونگ را نشان بدهند، در نظر گرفته می شدند. مدل های گلکسی اس همواره به عنوان یکی از بهترین گوشی های اندرویدی محسوب می شوند اما گلکسی نوت نگاهی به آینده داشت و وعده ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری نسبتا عجیبی را می داد که لزوما قرار نبود تمام این مشخصه ها پیروزیت آمیز باشند. اما در دنیایی که پرچم داران سامسونگ به بزرگی، قدرت و به خوبی پرچم داران رقیب است، سامسونگ باید شاخص بودن گلکسی نوت 10 را اثبات کند. به زودی می فهمیم که آیا در این زمینه پیروز ظاهر می گردد یا نه.

مراسم Unpacked سامسونگ برای معرفی سری گلکسی نوت 10 در روز پنجشنبه 17 مرداد (7 آگوست) رأس ساعت 00:30 بامداد به وقت ایران شروع خواهد شد. طبق روال همواره می توانید پخش زنده مراسم رونمایی از گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را همراه با لایو بلاگ فارسی در خبرنگاران مگ ببینید.

تمام انتظارات ما از مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ

منبع: The Verge

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36412

به "آیا گلکسی نوت 10 سامسونگ می تواند توجه کاربران را جلب کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گلکسی نوت 10 سامسونگ می تواند توجه کاربران را جلب کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید