افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی صنعت برق گفت: صادرات و واردات برق برابر چارچوب های قراردادی با کشورهای همسایه انجام می گردد اما در شرایط کمبود، اولویت با تامین برق داخل است. البته پیش بینی ما این است که سال جاری نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.

افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی

به گزارش خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به افزایش روز افزون مصرف برق در کشور و کمبود ظرفیت فراوری برق آبی ها، اظهار کرد: در شرایط فعلی مدیریت مصرف مهم ترین رکن برای تامین برق پایدار کشور است به همین دلیل از تمام مشترکان تقاضای همکاری بیشتر داریم.

وی اضافه کرد: در صورت احتیاج به افزایش واردات، این اقدام در سطح مقدورات کشورهای همسایه هماهنگ خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور گفت: فروردین سال جاری 22 درصد انرژی بیشتری نسبت به فروردین سال گذشته در کشور مصرف شد که بخشی از آن به گرمای زودرس و کم آبی و بخشی هم با رمزارزهای غیرمجاز مرتبط بوده که به شدت دنبال می شود اما بخش عمده به تحرک فراوری برمی شود.

رجبی مشهدی با اشاره به راهکارهای جایگزین برای جبران این میزان کمبود فراوری گفت: همیشه بیش از 60 درصد از مصرف برق در ماه های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه به منظور بهره گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیش دستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولر در شرکت های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد، اضافه کرد: بر اساس این ابلاغیه که به شرکت های تابع وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را الگویی برای سایر شرکت ها و نهادهای دولتی دانست و اضافه کرد: این اقدام می تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر دمای کولر گازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود 3 درصد از مصرف برق آن کاسته می شود، ادامه داد: به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاه های سرمایشی روی 25 درجه قرار گیرند، حدود 20 درصد از مصرف برق کاهش می یابد.

به گفته وی، سال جاری پایش ها از دستگاه های اجرایی را تشدید خواهیم کرد و در عین حال به وسیله کنتورهای هوشمند و بکارگیری اینترنت اشیا (IOT) مصرف برق ادارات کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم های سرمایشی آنان قطع خواهد شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143837

به "افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید