بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هرالد، گزارشی جدید که توسط تحلیلگران استراتژیک اجرا شده، پیش بینی می نماید که چرخش اقتصادی بازار جهانی مصرف کنندگان کتاب الکترونیک تا سال 2020 به بیش از دو برابر سال 2013 خواهد رسید.

بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟

به این ترتیب این بازار که در سال 2013 چرخش اقتصادی معادل 7 میلیارد دلار داشته در سال 2020 به بیش از 16.7 میلیارد دلار می رسد. رشد این بازار در کشورهایی چون چین و وب سایت های ارایه نماینده کتاب الکترونیک دو عامل عمده ای خواهند بود که موجب چنین دستاوردی می شوند.

در سال 2013 اندکی کمتر از 10 درصد از مردم عادت به مطالعه کتاب الکترونیک داشته اند، اما در سال 2020 این میزان به بیش از 25 درصد افزایش پیدا می نماید. یکی از دلایل بزرگ این امر استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها است که خواندن کتاب را برای کاربرانش ممکن می سازد. کامپیوترهای شخصی نیز همین نقش را خواهند داشت.

یکی از کارشناسانی که این مطالعه را انجام داده گفت توسعه معنادار در بازار کتاب الکترونیک به دلیل خدماتی است که کمپانی های بزرگی چون آمازون ارایه می نمایند. این نقش شبیه نقشی است که کمپانی هایی چون پاندورا در بازار موسیقی ارایه کردند.

به گفته وی انتظار می رود این خدمات موجب ایجاد بیشترین تحرکات در نیمه دوم این دهه شوند و بیش از یک پنجم بازار کتاب را تا سرانجام دهه به تصرف خود درآورند.

آمار حکایت از این داشته اند که فروش کتاب الکترونیک در کانادا، 15 درصد کل فروش کتاب کانادا در سال 2012 را به خود اختصاص داد.

در روسیه نیز بازار کتاب الکترونیک در صندلی سوم دنیا جای گرفته و پس از آمریکا و چین فرار گرفته است. این بازار در 9 ماه نخست سال 2012 بیش از 25 درصد رشد را تجربه کرد و درمقایسه با سال 2011 تقریبا دوبرابر شد. حدود 34 درصد فروش بازار از خرید دستگاه های موبایلی، از جمله ای بوک ریدر، تبلت و تلفن های هوشمند به دست آمد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47649

به "بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار جهانی کتاب الکترونیک در سال 2020 به چه درآمدی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید