بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل

به گزارش مجله سرگرمی، بهترین دانشگاه های ایرلند

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مند به تحصیل در ایرلند اند و می خواهند برای دانشگاه های این کشور اقدام کنند، بنابراین این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران یاری کننده شما خواهد بود. بهترین دانشگاه های ایرلند را از میان 32 دانشگاه و کالج که در این کشور وجود دارند، پیدا کرده و به شما معرفی می کنیم. تحصیل در شهرهایی مانند دوبلین، کورک و گالوی یا حتی دیگر شهرهایی که در زمینه تحصیلی کمتر شناخته شده اند، شرایط ویژه و خاصی دارد. با این حال، انتخاب دانشگاه در زمینه تحصیلی و رشته مورد نظرتان و انتخاب شهر از مهم ترین نکات سفر به ایرلند و تحصیل در این کشور است. بهترین دانشگاه های ایرلند از میان تمام دانشگاه های این کشور را در ادامه خواهید خواند.

بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل

کالج و دانشگاه ترینیتی دوبلین | Trinity College Dublin

در رتبه بندی بهترین دانشگاه های ایرلند دانشگاه ترینیتی دوبلین رتبه اول را دارد. این دانشگاه در سال 1592 تاسیس شد. محیط دانشگاهی و محوطه بسیار مناسبی برای دانشجویان دارد. رشته هایی که در این دانشگاه از مقطع لیسانس تدریس می گردد، رشته های هنری، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی و رشته های علوم پزشکی، مهندسی و علوم و تکنولوژی هستند. متاسفانه رشته های دانشگاهی زبان و فرهنگ در این دانشگاه تدریس نمی گردد. دانشجویان بین المللی هم برای این دانشگاه می توانند درخواست پذیرش بفرستند. تعداد دانشجویان این دانشگاه، بین 15 هزار تا 19999 دانشجو است. این دانشگاه دولتی، کتابخانه و باشگاه های ورزشی دارد.

دانشجویان می توانند برخی از دروس خود را به صورت آنلاین دریافت کرده و بگذرانند. این دانشگاه همچنین رتبه 224 را در میان دانشگاه های دنیا توانسته از آن خود نماید. همانطور که از نام آن پیداست، این دانشگاه در شهر دوبلین واقع شده است.

  • آدرس: College Green, Dublin (population range: 500,000-1,000,000), County, Dublin, Ireland

کالج و دانشگاه دوبلین | University College Dublin

این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه های ایرلند توانسته رتبه دوم را از آن خود نماید. همچنین یکی از مزیت هایی که دارد به دلیل قرارگیری در پایتخت ایرلند یعنی دوبلین، موقعیت های بهتری برای تحصیل و زندگی فراهم می آورد. این دانشگاه در سال 1854 تاسیس شده است و تمام رشته های دانشگاهی را از مقطع لیانس تا مقطع دکتری ارائه می دهد. در طول 165 سالی که از زمان تاسیس این دانشگاه می گذرد، دانشجویان با توجه به نمرات کسب کرده در طول مقاطع تحصیلی قبلی و مدارج علمی شان انتخاب می شوند. در حال حاضر تعدا بیش از 49 هزار دانشجوی بومی و بین المللی در پنج کالج ، 34 مدرسه و 18 موسسه تحقیقاتی در حال تحصیل هستند .در میان دانشگاه های دنیا، رتبه این دانشگاه 290 بوده و در ایرلند توانسته صندلی دوم را از آن خود نماید. تمام رشته ها از قبیل رشته های هنری، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، زبان و فرهنگ، پزشکی و رشته های علوم پزشکی، مهندسی و علوم و تکنولوژی و در مجموع تمام رشته های دانشگاهی را می توان در این دانشگاه یافت.

اگر برای پذیرش در این دانشگاه اقدام می نمایید، باید نمرات بالا و مدارج علمی خوبی را ارائه دهید. خوشبختانه این دانشگاه امکانات رفاهی متعددی از قبیل خوابگاه، کتابخانه و استادیوم را برای دانشجویانش در نظر گرفته است. این دانشگاه برای پذیرش و انتخاب دانشجو از میان دانشجویان بومی بسیار سختگیر بوده و تنها 10 تا 20 درصد از متقاضیان بومی را می پذیرد. دانشجویان بین المللی واجد شرایط نیز می توانند برای تحصیل اقدام کنند.

  • آدرس: Belfield, Dublin (population range: 500,000-1,000,000), 4 County Dublin, Ireland

دانشگاه و کالج کورک | University College Cork

این دانشگاه بسیار مورد پسند دانشجویان بومی و البته بین المللی است. چرا که در شهر کورک قرار گرفته است. دانشگاه و کالج کورک از بهترین دانشگاه های ایرلند است که در سال 1845 تاسیس شده و هم اکنون مکانی برای تحصیل حدود 20 هزار دانشجو است. این دانشگاه و کالج رتبه سوم در ایرلند و رتبه 407 را در میان دانشگاه های برتر دنیا دارد. وزارت علوم و فناوری ایرلند این دانشگاه را تایید کرده است.

منتها برای پذیرش در مقطع لیسانس می توانید درخواست دهید. همچنین رشته هایی مانند رشته های هنری، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی و رشته های علوم پزشکی، مهندسی و علوم و تکنولوژی به جز رشته های زبان و فرهنگ در اینجا ارائه می شوند.

دانشجویان بین المللی نیز می توانند برای تحصیل در این دانشگاه اقدام کنند. هر چند که هیچ تضمینی برای ارائه خوابگاه از طرف دانشگاه وجود ندارد. اما امکاناتی مانند کتابخانه و استادیوم در اختیارتان است. برای پذیرش دانشجو نیز به نمرات قبلی دانشجویان و مدارک کسب کرده علمی آن ها نگاه می نماید.

  • آدرس: Cork (population range: 50,000-249,999), County Cork, Ireland

دانشگاه دوبلین سیتی | Dublin City University

از دیگر دانشگاه هایی که در شهر دوبلین واقع شده و البته بسیار هم در میان دانشجویان پرطرفدار است، دانشگاه دوبلین سیتی یا همان دانشگاه ایالتی دوبلین است. این دانشگاه توانسته رتبه چهارم را در میان دانشگاه های این کشور از آن خود نماید. حتی دانشجویان بین المللی نیز می توانند برای تحصیل در مقطع لیسانس در تمام رشته ها اقدام کنند. تنها کافیست که مدارک تحصیلی خود را در دوره دیپلم به این دانشگاه فرستاده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

این دانشگاه، برای پذیرش دانشجو به نمرات و مدارج علمی دانشجویان نگاه می نماید. هم اکنون بین 10 هزار تا 15 هزار دانشجو در دانشگاه دوبلین سیتی در حتال تحصیل هستند.

از مزایای این دانشگاه قرارگیری در منطقه شهری و در نتیجه دسترسی راحت با وسایل حمل و نقل عمومی به آن است. کتابخانه و استادیوم دارد. اما برای اقامت باید به پانسیون های خصوصی یا پانسیون هایی که از طرف دانشگاه به شما معرفی می شوند، مراجعه کنید. این دانشگاه خوابگاه ندارد. تمام رشته ها از قبیل رشته های هنری، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، زبان و فرهنگ، پزشکی و رشته های علوم پزشکی، مهندسی و علوم و تکنولوژی و در مجموع تمام رشته های دانشگاهی را می توان در این دانشگاه یافت. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، می توانید به سایت دانشگاه دوبلین سیتی که در ادامه می آوریم، مراجعه کنید.

  • آدرس سایت: dcu.ie
  • آدرس دانشگاه: Glasnevin, Dublin (population range: 500,000-1,000,000), County Dublin, Ireland

دانشگاه لیمریک از بهترین دانشگاه های ایرلند | University of Limerick

پنجمین دانشگاه برتر ایرلند در شهر لیمریک قرار گرفته که در سال 1972 تاسیس شده است. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاهی هستید که بتوانید در همان دانشگاه رشته تحصیلی خود را تا مقاطع تحصیلی بالاتر مانند دکتری ادامه دهید، ما در مجله خبرنگاران این دانشگاه را به شما معرفی می کنیم. دانشگاه لیمریک از بهترین دانشگاه های ایرلند است که رتبه دنیای 636 را از آن خود کرده و هم اکنون به حز مقطع لیسانس پزشکی و علوم پزشکی باقی رشته ها را ارئه می دهد.

یادآوری می کنیم که مقاطع فوق لیسانس و دکتری رشته های پزشکی و علوم پزشکی در این دانشگاه تدریس می شوند. دانشجویان بین المللی برای پذیرش در این دانشگاه می بایست تمام مدارک تحصیلی و نمرات قبلی خود را به دانشگاه ارائه دهند. در صورت واجد شرایط بودن، می توانند در نهایت وارد این دانشگاه شوند. تعداد دانشجویان این دانشگاه، بین 10 هزار تا 15 هزار دانشجو بوده و کتابخانه و استادیوم نیز دارد. متاسفانه این دانشگاه هیچ وظیفه ای در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نداشته و اگر برای تحصیل در شهر لیمریک و این دانشگاه اقدام می کنید باید به سراغ پانسیون ها بروید.

  • آدرس: Limerick (population range: 50,000-249,999), County Limerick, Ireland

دانشگاه تکنولوژی دوبلین | Dublin Institute of Technology

در میان بهترین دانشگاه های ایرلند این دانشگاه رتبه ششم و در میان دانشگاه های دنیا رتبه 814 را از آن خود کرده است. سال تاسیس این دانشگاه 1992 بوده و در طی 27 سالی که تاسیس شده، دانشجویان بومی و بین المللی بسیاری از آن فارغ التحصیل شده اند. دانشجویان بر اساس نمرات قبلی و مدارج علمی گذشته خود پذیرش این دانشگاه را دریافت می کنند. ضمناً باید بیان کنیم که رشته های پزشکی و علوم پزشکی در این دانشگاه ارائه نمی شوند.

دیگر رشته های دانشگاهی مانند هنر، اقتصاد و مدیریتف زبان و فرهنگ و ادبیات، تمام رشته های مهندسی، رشته های تکنولوژی و علمی در این دانشگاه ارائه می شوند. تعداد دانشجویان و اساتید دانشگاه تکنولوژی دوبلین بالا است. هم اکنون بین 20 هزار تا 25 هزار نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

  • آدرس: 143-149 Rathmines Road, Dublin (population, range: 500,000-1,000,000), 6 County Dublin, Ireland

دانشگاه ملی ایرلند در گالوی | National University of Ireland, Galway

در شهر گالوی یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایرلند قرار گرفته است. دانشگاه ملی ایرلند گالوی توانسته رتبه هفتم کشوری و رتبه 820 دنیای را از آن خود نماید. در این دانشگاه تمام رشته های دانشگاهی در تمام مقاطع تحصیلی تدریس می شوند. حتی مدرک دیپلم در رشته هایی مانند زبان و ادبیات و هنر نیز ارائه می شوند.

بنابراین یکی از پرطرفدار ترین دانشگاه ها در میان افرادی ست که می خواهند تمام مقاطع تحصیلی خود را در یک دانشگاه بگذرانند. تعداد دانشجویان این دانشگاه بین 10 هزار تا 15 هزار دانشجو است. کتابخانه و استادیوم دارد. هر چند که برای خوابگاه می بایست جدای از دانشگاه اقدام نمایید و به سراغ پانسیون های خصوصی بروید.

  • آدرس: University Road, Galway (population range: 50,000-249,999), County Galway, Ireland

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20804

به "بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های ایرلند برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید