بیماری های که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند

به گزارش مجله سرگرمی، نوشیدن آب بسیار مهم است و می تواند به مقابله با بسیاری از بیماری ها یاری کند.

بیماری های که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات نشان می دهند کم آبی می تواند منجر به اختلالات رفتاری شده و بر عملکرد شناختی، میزان تمرکز و هوشیاری هم تأثیر گذارد و حتی موجب سردرد گردد. در ادامه به بعضی ناخوشی ها و بیماری های که می توان با نوشیدن آب با آنها مقابله کرد، می پردازیم.

  • آسیب کلیوی

مطالعات نشان می دهد مصرف آب به اندازه کافی می تواند به حفظ سلامت کلیه ها یاری کند. آب می تواند روند رقیق کردن اسیدی که منجر به سنگ کلیه می گردد را تسریع نماید. همچنین با مصرف آب می توانید خودتان را از انواع عفونت ها و سموم دور نگه دارید. از سوی دیگر مطالعات نشان می دهند عدم نوشیدن آب به اندازه کافی می تواند یکی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء و پیشرفت بیماری مزمن کلیوی باشد که می تواند منجر به از بین رفتن عملکرد کلیه ها و در نهایت نارسایی کلیوی گردد.

  • فشارخون بالا

فشارخون بالا می تواند منجر به افزایش ریسک سکته و مسائل دیگر سلامت گردد. علاوه بر اصلاح در سبک زندگی نظیر داشتن رژیم غذایی متعادل، کاهش وزن و ورزش منظم، نوشیدن آب هم می تواند به این مسئله یاری کند. در صورت عدم مصرف آب کافی، بدن دچار کم آبی می گردد و در حقیقت بدن برای حفظ تعادل مایعات، به سدیم وابسته است. سدیم نیز موجب افزایش فشارخون می گردد. کم آبی می تواند موجب بسته شدن عروق خونی میکروسکوپی گردد و در نتیجه به رگ ها و مویرگ ها فشار وارد شده و فشارخون افزایش می یابد. پس برای پیشگیری از فشارخون بالا، به مقدار زیاد آب بنوشید.

  • آرتروز

آرتروز که ناشی از التهاب مفاصل است با علائمی نظیر خشکی دردناک و تورم همراه با مشکل در تحرک همراه است. اگر به مدت طولانی دچار کم آبی باشید توانایی مفاصل کاهش یافته که می تواند همراه با درد باشد. اما مصرف آب به قدرکافی می تواند به روان سازی مفاصل یاری نموده و سایش بین آنها را کاهش دهد.

  • یبوست

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر، داشتن تحرک فیزیکی و نوشیدن آب می تواند به کنترل یبوست یاری کند. به گفته محققان، مصرف کم آب با یبوست مرتبط است. از این رو برای حفظ سلامت حرکت روده ها، نوشیدن آب را نباید فراموش کنید. به خاطر داشته باشید که آغاز روز با نوشیدن یک لیوان آب می تواند سرعت متابولیسم را تا 24 درصد افزایش دهد. سرعت بالاتر متابولیسم موجب افزایش سرعت هضم می گردد.

  • بیخوابی

بیخوابی می تواند منجر به خستگی،، عدم تمرکز و حتی مسائل جدی تری نظیر دیابت گردد. از این رو علاوه بر داروهای تجویزشده توسط پزشک و سایر تغییرات در سبک زندگی، باید به مقدار منظم آب کافی هم بنوشید تا به راحتی به خواب بروید.

  • تب

زمانی که بدن دچار تب می گردد، بدن آب سلول هایش را از دست می دهد. زیاد آب بنوشید تا میزان مایعات از دست رفته بدن به حالت تعادل برسد. به خاطر بسپارید که کم آبی می تواند موجب تشدید علائم تب گردد.

  • عفونت های روده

لایه تشکیل شده در دیواره روده باید پاکسازی گردد که این کار به وسیله آب انجام می گردد. پاکسازی روده موجب دوری از عفونت ها شده و جذب مواد مغذی را در طول روز سریع تر می نماید.

نکته: نوشیدن 2 لیتر آب در روز حالتی ایده آل است. به خاطر بسپارید که زیاده روی در نوشیدن آب هم می تواند موجب مسمومیت با آب گردد که ناشی از کاهش میزان سدیم و سایر الکترولیت های بدن به خاطر مصرف بیش از حد آن است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18409

به "بیماری های که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های که با نوشیدن آب قابل کنترل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید