توقف پرواز هواپیما های سبک و فوق سبک شرکت های خاطی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از توقف پرواز هواپیمای بلوبرد و شرکت های بهره بردار هواپیما های سبک و فوق سبک خاطی اطلاع داد.

توقف پرواز هواپیما های سبک و فوق سبک شرکت های خاطی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، آقای حسن رضایی فر اضافه کرد: در پی وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، جلسه اضطراری به منظور ریشه یابی دلایل وقوع این سانحه با حضور ریاست سازمان، معاون استاندارد پرواز و بعضی مدیران مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات اصلاحی ارائه شده به شرکت های بهره بردار مورد آنالیز نهاده شد، گفت: چندی پیش در پی وقوع سوانح متعدد در هواپیما های سبک و فوق سبک، به منظور انجام اقدامات اصلاحی، به صورت موقت فعالیت شرکت های بهره بردار این نوع از هواپیماها، به حالت تعلیق عایدی تا شرکت ها و مدارس خلبانی ارزیابی ریسک خود را ارائه و مورد ممیزی ایمنی مضاعف بازرسان سازمان قرار گیرند.

رضایی فر توضیح داد: در جلسه مذکور سایر اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه آنالیز شد و دفاتر نظارتی، بخش های فنی، عملیاتی و آنالیز سوانح توضیحاتی ارائه دادند.

مدیرکل دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی شرکت هایی که از ریسک بالا برخوردارند، تعلیق و مقرر شد تا معین شدن دلیل نقص فنی از فعالیت پروازی هواپیما های بلوبرد تا اطلاع ثانوی جلوگیری گردد.

وی با اشاره به الزام دفاتر نظارتی در بخش های عملیاتی و فنی به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، اعلام نمود: هم اکنون گزارش اولیه سانحه هواپیمای بلوبرد متعلق به مرکز آموزش فراسپهر ایرانیان در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر و پیشنهادات ایمنی برگرفته از تمام سوانح رخداده جمع بندی و به منظور جلوگیری از سوانح بعدی در اختیار همه شرکت های بهره بردار هواپیما های سبک و فوق سبک نهاده شد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 149693

به "توقف پرواز هواپیما های سبک و فوق سبک شرکت های خاطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف پرواز هواپیما های سبک و فوق سبک شرکت های خاطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید