خاک های نرم کوشک با میلیونر زاغه نشین

به گزارش مجله سرگرمی، گروه فرهنگی خبرنگاران، در ایام پویش ملی در خانه بمانیم، کتاب ها و فیلم های مختلفی را برای مطالعه و تماشا به مخاطبانش پیشنهاد می نماید.

خاک های نرم کوشک با میلیونر زاغه نشین

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، این روز ها بیشتر کشور های جهان درگیر ویروس کرونا هستند. این بیماری، نگرانی هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می نمایند تا حد امکان در خانه بمانند. با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی توان از آن گذشت. گاهی شرایطی پیش می آید که مجبور می شویم تا در خانه بمانیم و در چنین مواقعی معمولا کلافه می شویم. برخی افراد وقت گرانبهای خود را به خواب یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی می گذرانند. شاید ظهور کرونا در عید نوروز با وجود مشکلاتش، بهانه خوبی باشد تا یاد بگیریم چه کار هایی را می توان در خانه انجام داد و چطور می گردد همه چیز را تا جای ممکن روی روال نگه داشت. می توانید یک سریال و یا یک فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید و یا به جای ترس از کرونا در عید با کتاب خواندن آشتی کنید. با دیدن مستند های جذاب می توانید گذشت زمان را آسان تر کنید و یا برای سلامتی جسم و روح ورزش کنید. ما در گروه فرهنگی خبرنگاران، هر روز سعی می کنیم با پیشنهاد کتاب و فیلم، گذشت این روز ها را برای شما آسان تر کنیم.

کتاب خاک های نرم کوشک

کتاب خاک های نرم کوشک منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در خصوص ویژگی ها و خصوصیات شهید است.

سردار شهید عبدالحسین برونسی متولد سال 1321 در روستای گلبوی از توابع تربت حیدریه قبل از انقلاب اسلامی به کار سخت و طاقت فرسای بنایی مشغول بود و در کنار آن به خواندن دروس حوزوی نیز روی آورده بود تا اینکه بعد ها به علت شدت یافتن مبارزات او زندانی و مورد شکنجه های وحشیانه ساواک نهاده شد. با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه های لازم برای رشد او مهیا شد و در جریان جنگ تحمیلی چنان لیاقت و کارآمدی از خود نشان داد که زبان زد همگان می گردد. او در تاریخ 23 اسفند سال 1363 با مسئوولیت فرماندهی تیپ 18 جوادالائمه (ع) در منطقه عملیاتی بدر به شهادت رسیده و پیکرش در منطقه عملیات بر جای می ماند. سال ها بعد در جریان تفحص شهدا پیکر ایشان شناسایی و در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

رهبر معظم انقلاب در تریخ 26 خرداد 1385 در جمع فیلم سازان و کارگردانان سینما و تلویزیون درباره این کتاب فرمودند: الان چند سالی است که کتاب هایی درباره سرداران و فرماندهان جنگ باب شده و می نویسند و بنده هم مشتری این کتاب هایم و می خوانم. با این که برخی از این ها را من خودم از نزدیک می شناختم و آنچه را هم که نوشته، روایت های صادقانه است- این هم حالا آدم می تواند کم و بیش تشخیص دهد که کدام مبالغه آمیز است و کدام صادقانه است- بسیار تکان دهنده است. آدم می بیند این شخصیت های برجسته، حتی در لباس یک کارگر به میدان جنگ آمده اند؛ این اوستا عبدالحسین بُرُنسی، یک جوان مشهدی بنّا که قبل از انقلاب یک بنا بود و با بنده هم مرتبط بود، توضیح حالش را نوشته اند و من توصیه می کنم و واقعاً دوست می دارم شما ها بخوانید. من می ترسم این کتاب ها اصلاً دست شما ها نرسد. اسم این کتاب خاک های نرم کوشک است؛ قشنگ هم نوشته شده.

فیلم سینمایی میلیونر زاغه نشین

فیلمی هندی-بریتانیایی محصول سال 2008 به کارگردانی دنی بویل است. داستان فیلم دربارهٔ پسر 18سالهٔ یتیم فقیری ساکن بمبئی به نام جمال ملک است که در مسابقهٔ چه کسی می خواهد میلیونر گردد؟ شرکت نموده و پیروز شده تا مرحلهٔ پایانی پیش برود؛ همین باعث مظنون شدن پلیس به تقلب در مسابقه و دستگیریش می گردد. بازرس پلیس به او می گوید به شرطی آزادش می نماید که بگوید چگونه به جواب سؤال ها دست پیدا نموده؛ که جمال داستان زندگیش را برای مأمور بازپرسی تعریف می نماید.

اگر بخواهیم ساختار فیلم را با چند کلمه وصف کنیم باید بگوییم: قوی، شگفت انگیز و خلاقانه. سه خصوصیتی که هر اثر هنری احتیاج دارد تا به یک شاهکار تبدیل گردد. این مدعا را جوایز متعدد فیلم در گلدن گلاب و اسکار ثابت می نماید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82146

به "خاک های نرم کوشک با میلیونر زاغه نشین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاک های نرم کوشک با میلیونر زاغه نشین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید