خبرنگاران بانه وره ای ها 230 راس دام را قربانی کردند

به گزارش مجله سرگرمی، کرمانشاه- خبرنگاران- به مناسبت بزرگداشت عید سعید قربان و در راستای پاسداشت یکی از سنت های حسنه ابراهیمی اهالی شهر بانه وره از توابع شهرستان پاوه 230 رام دام سبک و سنگین را قربانی کردند.

خبرنگاران بانه وره ای ها 230 راس دام را قربانی کردند

یکی از اعضای هیات اجرایی مراسم قربانی بانه وره در این خصوص به خبرنگاران گفت: در این راستا، 143 راس بز، 65 راس گوسفند و 22 راس گاو در بانه وره امروز قربانی و توزیع شد.

لقمان محمودی اضافه نمود: در مراسم قربانی امروز حدود چهار هزار و 200 کیلوگرم گوشت به صورت مساوی و در بسته های سه و نیم کیلویی در بین یک هزار و 200 خانوار شهر بانه وره توزیع شد.

وی با بیان اینکه مراسم قربانی شهر بانه وره برای ششمین سال متوالی بدلیل بیماری کرونا طی تدابیری ویژه برگزار گردید، توضیح داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم ایجاد شلوغی، کشتار دام ها با نظارت بهداشتی و در کشتارگاه پاوه انجام گرفت.

مراسم قربانی شهر بانه وره در تاریخ 18 دی ماه 1396 به شماره ثبت 1478 در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

همچنین به گفته سرپرست دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اهالی شهر تازه آباد 110 راس دام سبک و سنگین را به مناسبت عید قربان، قربانی کردند.

اشکان مرادی اضافه نمود: 10 راس دام سنگین و 100 راس دام سبک زیر نظارت بهداشتی کارشناسان اداره دامپزشکی در کشتارگاه شهر تازه آباد ثلاث باباجانی کشتار شد.

قربانی کردن و توزیع آن در میان مردم از رسوم دیرینه مناطق کردنشین به ویژه منطقه اورامانات است که در شهر و روستا انجام می گردد.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 103471

به "خبرنگاران بانه وره ای ها 230 راس دام را قربانی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانه وره ای ها 230 راس دام را قربانی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید