خبرنگاران حذف بسته های شبانه اینترنت تخلف نیست

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- حذف بسته های شبانه از سوی اپراتورهای تلفن همراه باعث اعتراض کاربران شده است که مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات در این باره می گوید: اپراتورها برای تعریف یا حذف بسته، الزام قانونی ندارند اما توصیه می کنیم بسته ای متناسب با شرایط مردم در نظر بگیرند.

خبرنگاران حذف بسته های شبانه اینترنت تخلف نیست

پیمان قره داغی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران درباره حذف بسته های شبانه اینترنت اپراتورها و افزایش قیمت بعضی از بسته ها توضیحاتی داد که نشان می دهد در حوزه ارائه خدمات اینترنت توسط اپراتورها گرانفروشی رخ نداده و حذف بسته های شبانه نیز برخلاف چارچوب قوانینی که برای آن ها تعریف شده، نیست.

او اشاره نمود: اپراتورها همواره با قیمت کمتر از سقف، خدمات خود را ارائه داده اند و معمولا قیمت های آن ها در کف تعرفه می چرخد. مسئله ای بابت گرانفروشی در اپراتورها نداریم چرا که رصد کردن روزانه شرایط خدمت رسانی و تعرفه های آن ها جزو وظایف کاری ماست.

وی همچنین درباره حذف بسته های شبانه از سوی اپراتورها در بحران کرونا که احتیاج به اینترنت بیشتر از گذشته است، گفت: دست اپراتورها در خصوص تعریف یا حذف بسته های اینترنتی یا مکالمه باز است، قانون گذار برای آن ها تعیین ننموده است که باید چه بسته ای را تعریف یا حذف کند.

وی خاطر نشان کرد: البته ما توصیه می کنیم که در صورت امکان و وجود بسترهای مورد احتیاج بسته هایی متناسب با اوضاع بحران کرونا برای مشترکین خود تعریف نمایند اما الزامی برای این مورد وجود ندارد. سازمان تنظیم مقررات به عنوان ناظر برای اپراتورها سقف و کف تعرفه تعیین نموده است و اگر آن ها در این چارچوب کار نمایند، تخلفی انجام نداده اند.

او در ادامه به جزییات تعرفه گذاری برای اپراتورها پرداخت و گفت: طبق مصوبه شماره پنج جلسه 237 کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه اینترنت اپراتورهای سیار را تعیین نموده ایم. سقف تعرفه به ازای هر کیلوبایت برای سیم کارت های دایمی چهار دهم ریال است یعنی اگر مشترکی از اینترنت سیار استفاده کند و سیم کارت او دائمی باشد اپراتور می تواند تا سقف تعرفه، یعنی برای هر گیگابایت مبلغی معادل 41 هزار و 900 تا 43 هزار ریال از مشترک دریافت کند.

قره داغی با بیان این که طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات تعرفه سقف اینترنت سیم کارت های اعتباری این مبلغ بیش از 6 هزار و 200تومان است، اضافه نمود: این مبلغ سقف تعرفه اپراتورها بوده که تا به امروز مبلغ دریافتی کمتر از این مقدار بوده است. اپراتورها تعرفه کف مبلغ ندارند و به استناد مصوبه 249 کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص تعرفه هایی که کف مبلغ در آن ها لحاظ نشده است، می تواند یک چهاردهم سقف تعرفه، برای سیم کارت های دائمی خود که مبلغی نزدیک به سه هزار تومان و برای سیم کارت های اعتباری مبلغ چهار هزار و پانصد تومان می گردد اعمال تخفیف کند.

وی با تاکید بر این که اگر اپراتورها کف و سقف تعرفه را رعایت ننمایند در هر دو مورد تخلف نموده اند، اضافه نمود: همچنین در این مصوبه گفته شده اپراتورهای مسلط (اپراتورهایی که بیش از 20درصد سهم بازار را دارند) می توانند با دریافت مجوز از سازمان تنظیم به مبلغ نهایی خود که چیزی حدود سه هزار تومان (مبلغ دقیق 29 هزار و 960ریال) است نیز 20 درصد تخفیف اعمال نمایند. هر اپراتور در سال می تواند هشت مرتبه برای پنج بسته از سازمان تنظیم مقررات مجوز دریافت کند.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده توضیح داد: با اعمال این تخفیف کف تعرفه ما برای هر گیگ اینترنت سیم کارت های دائمی دو هزار و 400 تومان و برای اعتباری ها نزدیک سه هزار و 800 تومان است. اپراتورهای دیگر مانند رایتل که اپراتور غیر مسلط به حساب می آیند می توانند این تخفیف را تا 40 درصد هم اعمال نمایند که عدد به دست آمده می گردد تقریبا به 1800 تومان می رسد.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83647

به "خبرنگاران حذف بسته های شبانه اینترنت تخلف نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حذف بسته های شبانه اینترنت تخلف نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید