خبرنگاران ظرفیت فراوری اسمی ماسک در خراسان رضوی از میزان احتیاج کمتر است

به گزارش مجله سرگرمی، مشهد- خبرنگاران- مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرفیت فراوری اسمی ماسک در خراسان رضوی 20 هزار عدد می باشد و این در حالی است که تنها در مراکز درمانی این استان روزانه 50 هزار ماسک طبی مصرف می گردد.

خبرنگاران ظرفیت فراوری اسمی ماسک در خراسان رضوی از میزان احتیاج کمتر است

به گزارش روز آدینه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر علی رضا جوان با بیان این مطلب اضافه کرد: دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی در شرایط سخت باید کمبود 30 هزار ماسک روزانه را برای پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی در بیمارستان ها تامین نمایند و اگر قرار باشد ملزومات سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز توسط دانشگاهها پوشش داده گردد احتیاج استان تنها برای این بخشها روزانه 70 هزار ماسک می گردد.

وی با تاکید بر اینکه تامین احتیاج پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای درمانی به ماسک اولویت نخست دانشگاه است ادامه داد: در شرایط کنونی و برای مقابله با ویروس کووید -19 احتیاج مراکز درمانی نه تنها در حوزه ماسک بلکه در سایر وسایل حفاظتی همچون دستکش، لباس و هندراب چندین برابر شده است.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی مصرف نماینده ملزومات پزشکی هستند و احتیاج خود را به وسیله فراوری نماینده های داخلی و یا شرکت های وارد نماینده تامین می نمایند گفت: در شرایط کنونی به دلیل اینکه احتیاج به وسایل حفاظتی در سراسر کشور افزایش جهشی داشته است تامین این وسایل به سختی انجام می گردد.

دکتر جوان با بیان اینکه در شرایط حاضر تامین ماسک به یکی از دغدغه های مردم نیز تبدیل شده است اضافه کرد: به منظور افزایش سطح فراوری ماسک در خراسان رضوی، ارایه مجوز در این زمینه تسهیل شده است و طی فراخوانی از شرکت های فراوریی استان خواسته شده است در صورتی که هر شرکت توانایی فراوری ماسک را داراست می تواند مجوزهای لازم را از دانشگاه دریافت کند.

وی ادامه داد: ماسک های پارچه ای یک بار مصرف تنها برای استفاده عموم کاربرد دارد و شهروندان می توانند پس از تهیه این ماسکها آنها را ضد عفونی نموده و استفاده نمایند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن 110 مبتلای جدید به 395 نفر افزایش یافت.

270 نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی این استان هستند.

افزون بر 75 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و 25 درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76493

به "خبرنگاران ظرفیت فراوری اسمی ماسک در خراسان رضوی از میزان احتیاج کمتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت فراوری اسمی ماسک در خراسان رضوی از میزان احتیاج کمتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید