خودرو خودران شیائومی فراوری خواهد شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، خودرو خودران شیائومی از سوی این شرکت چینی فراوری خواهد شد. این چندمین شرکت فراوری موبایل و وسایل ارتباطی است که به فراوری خودرو روی آورده است.

خودرو خودران شیائومی فراوری خواهد شد؟

خبرنگاران - شیائومی برنامه هایی برای تصاحب یک استارتاپ حوزه خودروهای خودران به نام Deepmotion با مبلغی برابر 77.4 میلیون دلار دارد.

بر اساس اعلام رسمی شیائومی، این شرکت میخواهد یک استارتاپ فعال در حوزه توسعه نرم افزارهای کمکی برای خودروهای خودران با نام Deepmotion را به مبلغ 77.4 میلیون دلار خریداری کند. شیائومی در حالی برنامه های خود برای این اقدام را اعلام نموده که طی سه ماهه دوم 2021 و به خصوص در بازار هند، عملکردی فراتر از حد انتظار به ثبت رسانده است.

شرکت چینی با همین عملکرد پیروز شده است رقیب قدر آمریکایی خود یعنی اپل را پشت سر بگذارد و به دومین فراوریکننده گوشی هوشمند در جهان (از لحاظ تعداد فروش) تبدیل گردد. به نظر می رسد به همین علت، شیائومی میخواهد بازار خود را در حوزه های دیگر توسعه بدهد و خودروهای الکتریکی یکی از این بخش ها به تعداد می آید.

لی جون، بنیان گذار و مدیر شیائومی، در حال حاضر مدیریت پروژه خودروهای الکتریکی شرکت را به عهده دارد و پیش تر اعلام شده بود که شیائومی سرمایه قابل توجه 10 میلیارد دلاری برای دهه آینده روی این بخش سرمایه گذاری می نماید.

خودروی برقی شیائومی

سرمایه گذاری سنگین شیائومی در بخش تحقیق و توسعه خودروی برقی

علاوه بر این، شرکت چینی میخواهد به وسیله بخش تحقیق و توسعه داخلی خود سرمایه گذاری سنگینی در بخش خودروهای الکتریکی انجام بدهد تا اولین خودروی الکتریکی با برند خود را توسعه بدهد و فراوری کند. تصاحب استارتاپ Deepmotion می تواند فرایند دستیابی به این هدف را بیشتر به جلو براند.

وانگ ژیانگ، مدیر شیائومی، اعلام نموده است که خرید استارتاپ Deepmotion، زمان مورد احتیاج برای مارکتینگ محصولات نو در حوزه خودروهای الکتریکی را کاهش خواهد داد و می تواند باعث سرعت بخشیدن به فرایند تحقیق و توسعه در این بخش گردد.

البته شیائومی اولین شرکت چینی نیست که به فکر سرمایه گذاری در بخش خودروهای الکتریکی افتاده است. پیش از این، هواوی و بایدو توسعه تکنولوژی های مرتبط با خودروهای خودران را شروع نموده اند.

نظر شما در خصوص ورود شیائومی به بازار خودروهای الکتریکی و خودران چیست؟ فکر می کنید شیائومی و سایر شرکت های چینی مثل هواوی و بایدو می توانند تا چند سال آینده به رقیبی جدی برای تسلا تبدیل شوند؟

خودرو خودران شیائومی فراوری خواهد شد؟

منبع: زومیت

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: بیت ران
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157033

به "خودرو خودران شیائومی فراوری خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو خودران شیائومی فراوری خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید