رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده تعیین می شود

به گزارش مجله سرگرمی، نامه استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در جلسه شورای عالی بورس، تقدیم وزیر امور اقتصادی و دارایی شد و طبق ماده 11 قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس ظرف 15 روز، جانشین حسن قالیباف اصل را معرفی خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده تعیین می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس، در استعفا نامه خود، دلیل کناره گیری خود از هیات مدیره و ریاست سازمان بورس را فراهم نشدن شرایط لازم و اعلامی برای حمایت از صنایع، بازار سرمایه و سرمایه گذاران اعلام کرده است.

مطابق ماده 11 قانون بازار اوراق بهادار، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیات مدیره، جانشین وی برای مدت باقی مانده، ظرف پانزده روز، به ترتیب مقرر در ماده (6) این قانون، منصوب خواهد شد.

امروز پس از فراخوان مجلس برای دژپسند وزیر اقتصاد و قالیباف اصل رئیس سازمان بورس برای ادای توضیحات پیرامون ریزش پیاپی شاخص بورس تهران و نیز دخالت برخی شرکت های حقوقی در فرایند معاملات که منجر به ترس سهامداران حقیق و زیان آن ها شد، قرار بود استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در دستور قرار گیرد، اما از قرار معلوم رئیس سازمان بورس در استعفای خود قربانی ماندن وزیر شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 129051

به "رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده تعیین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان بورس تا دو هفته آینده تعیین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید