راه اندازی موزه های تخصصی در ایستگاه های مترو اصفهان ، موزه خیابانی به چهارباغ عباسی می آید

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از راه اندازی راه اندازی موزه های حرفه ای و تخصصی در ایستگاه های قطار شهری اصفهان اطلاع داد.

راه اندازی موزه های تخصصی در ایستگاه های مترو اصفهان ، موزه خیابانی به چهارباغ عباسی می آید

خبرنگاران: فریدون الله کمک با بیان این مطلب اضافه نمود: با توجه به فعال بودن سیستم حمل و نقل قطار شهری در کلانشهر اصفهان و تجمیع مسافران در ایستگاه های آن، طرح مطالعاتی و تاسیس موزه مترو در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نهاده شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چند قطعه شیء باستانی و تاریخی در ایستگاه تختی قطار شهری اصفهان به نمایش گذاشته شده است ادامه داد: این کار را نمی توان راه اندازی موزه دانست زیرا موزه از تعاریف و استانداردهای خاصی برخوردارست اما در کوشش هستیم موزه های تخصصی در ایستگاه های قطار شهری راه اندازی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه تاسیس سه موزه جدید در دستور کار این اداره کل نهاده شده است گفت: موزه مترو یکی از آنهاست و 2 نوع دیگر شامل موزه های خیابانی و کودک می گردد.

الله کمک با اشاره به اینکه این طرح در مرحله مطالعاتی واقع شده است گفت: با توجه به اینکه محور تاریخی چهارباغ عباسی اصفهان پیاده راه شد در صدد هستیم با راه اندازی موزه خیابانی در این محور، اشیا، مشاغل و هنرهای سنتی اصفهان را که در زندگی آنها در سده های اخیر نقش داشته است در معرض نمایش مردم و گردشگران قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر فقط یک موزه مرتبط با بچه ها یعنی موزه عروسک در کاشان در این استان فعال است به ایرنا گفت: در صدد هستیم با راه اندازی موزه کودک علاوه بر ارایه میراث تاریخی باقی مانده در این بخش مانند انواع اسباب بازی ها، وسایل کودک و پوشاک آنها، زمینه های مناسبی را برای آشنا کردن فرزندانمان از کودکی با مقوله میراث فرهنگی و موزه فراهم کنیم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: چمدان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44281

به "راه اندازی موزه های تخصصی در ایستگاه های مترو اصفهان ، موزه خیابانی به چهارباغ عباسی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی موزه های تخصصی در ایستگاه های مترو اصفهان ، موزه خیابانی به چهارباغ عباسی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید