روسیه: خسارت های اقتصادی ناشی از تحریم ایران باید جبران گردد

به گزارش مجله سرگرمی، تسنیم نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است، طرفین باق مانده در توافق هسته ای باید مکانیزم کارآمدی برای جبران خسارات اقتصادی وارده به ایران در نتیجه تحریم های آمریکا ایجاد نمایند، درغیر اینصورت دورنمای حفظ برجام چندان روشن نخواهد بود.

روسیه: خسارت های اقتصادی ناشی از تحریم ایران باید جبران گردد

ریابکوف گفت: اگر کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای روی الگویی اساسی و قابل تحقق برای جبران، حداقل بخشی از خسارات اقتصادی وارد شده به ایران در نتیجه تحریم های آمریکا کار ننمایند، برای مثال حفظ بخش قابل قبولی از صادرات نفتی ایران، به عقیده من، امکان حفظ برجام چندان زیاد نخواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: اگر چنین موفقیتی حاصل نشود، دورنمای برجام اگر نگوییم تیره، حداقل نامشخص خواهد شد. ما باید روی این مسئله متمرکز شویم که همتایان ایرانی خود را متقاعد سازیم تا جهت کاهش اجرای تعهداتش در چارچوب توافق هسته ای را ادامه ندهند و برای این منظور ضروری است تا آنها پیشرفت واقعی در بهبود اوضاع در روابط تجاری-اقتصادی با شرکای خارجی خود را لمس نمایند.

گفتنی است که جمهوری اسلامی در تاریخ هشتم ماه مه (18 اردیبهشت) سالروز خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، از توقف اجرای بعضی تعهداتش در چارچوب برجام در مورد ذخیره کردن اورانیوم غنی شده و آب سنگین، اطلاع داد. مقامات تهران یادآور شده اند که در صورت عدم اقدام جدی اتحادیه اروپا برای اجرای تعهدات اقتصادی خویش در قبال ایران، خود را به این دو مورد محدود نخواهند کرد.

310311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26361

به "روسیه: خسارت های اقتصادی ناشی از تحریم ایران باید جبران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: خسارت های اقتصادی ناشی از تحریم ایران باید جبران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید