صنایع دستی میناب در راه ترکیه

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/هرمزگان ناصر رهسپار هنرمند مینابی نهمین حضور خود را در فستیوال آنکارا ترکیه رقم زد و حضور خود را در فستیوال های جهانی دورقمی کرد.

صنایع دستی میناب در راه ترکیه

به گزارش خبرنگاران، صنایع دستی بی شک یکی از پایه های هنر و هویت بومی و ملی هر کشور و منطقه است که حفظ احیا صنایع و سنت های دیرینه بخشی از فرهنگ غنی ماست .

هرچند در طی سال های اخیر شاهد توجه شهروندان و خصوصاً بازارهای داخلی و بین المللی به هنر صنایع دستی ایران هستیم .

در این میان هنرهای سنتی هر منطقه که به نوعی هنر بومی آنجا محسوب می گردد، از صندلی خاصی در نمایشگاه های داخلی و بین المللی برخوردار بوده تا جایی که این روزها باردیگرکشور ترکیه میزبان یکی از جوانان و هنرمندان بااستعداد استان هرمزگان است.

مارکوپولوی صنایع دستی کشور، صنایع دستی میناب را رهسپار کشورهای دور و نزدیک می نماید تا با زبان هنر به دنیا بفهماند که خاک ایران زمین هنرپرور و هنرمند پرور است.

رهسپار هنر دستان زنان و مردان مینابی را قدر می شناسد و همیشه بارنگ و لعاب امروزی و مشتری پسند به بازارهای دنیا عرضه می نماید تا هنر و صنایع دستی ایران همچنان برندی در دنیای هنر باقی بماند.

ناصر رهسپار برای نهمین بار صنایع دستی استان هرمزگان و شهرستان میناب را به نمایشگاه بین المللی آنکارا ترکیه برد.

این هنرمند بومی مینابی با حضور در نمایشگاه های زیر کارنامه افتخارآمیز و زرینی از خود برجای گذاشته تا در تارک مفاخر کشور و دنیا بار دیگر نام هرمزگان تجلی بخش هنرهای بومی و محلی باشد.

هنرمند برتر کشور ارسال 86 تهران و 89 شیراز(در حضور 430 هنرمند برجسته ایرانی و شش کشور مهمان)، فعال ترین هنرمند کشوردرسال 92، کارآفرین برتر کشوردرسال 93، هنرمند برتر استان در سال 89 ، 90 ، 92، دریافت شش لوح معتبر بین المللی از ایتالیا، چین، ترکیه و دریافت 20 لوح تقدیر داخلی از افتخارات این هنرمند هرمزگانی است.

در این نمایشگاه چهار هنرمند ایرانی از استان های هرمزگان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی به نمایندگی از ایران شرکت نموده اند.

ناصر رهسپار فعال ترین هنرمند صنایع دستی کشور است که از سال 1392 (2008 میلادی) سابقه حضور در فستیوال های ترکیه را در کارنامه خود دارد.

این کارآفرین برتر و سخت کوش تعداد حضور خود در نمایشگاه های خارجی اش را دورقمی کرد و به 11 حضور رساند.

مارکوپولوی صنایع دستی در 11فستیوال صنایع دستی در کشورهای ایتالیا،چین، ترکیه و دبی حضورداشته که ماحصل این حضور پنج لوح تقدیر بین المللی است.

در این نمایشگاه بزرگ آنکارا، رایزن فرهنگی ایران نیز شرکت کرد و از توانمندی های صنایع دستی هرمزگان و این هنرمند سخت کوش جنوبی تقدیر نمود.

رایزن فرهنگی ایران در این نمایشگاه گفت: باعث خوشحالی بنده است که کارآفرین مینابی توانسته سال ها در نمایشگاه های بین المللی بخصوص کشور ترکیه شرکت کند.

در مراسم افتتاحیه این فستیوال بزرگ که رایزن فرهنگی ایران و چند کشور دیگر حضور داشتند، رمزی بیگ مدیر نمایشگاه بزرگ آنکارا در این مراسم گفت: هدف از برپایی چنین نمایشگاهی گسترش همکاری بین هنرمندان و کارآفرینان صنایع دستی هست و کوشش می کنیم تا هنرمندان بیشتری از سراسر دنیا به این فسیتوال بزرگ دعوت نماییم.

در این نمایشگاه در روز نخست برپایی و مرسم افتتاحیه شبکه تلویزیونی ترکیه از غرفه صنایع دستی ناصر رهپسار گزارش تهیه کرد تا این صنعت زیبا و بومی هرمزگان را به معرض دید شهروندان ترک بگذارد.

ناصر رهسپار مارکوپولوی صنایع دستی کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، گفت: بعد از نمایشگاه آنکارا در فستیوال های ترکیه و آفریقای جنوبی شرکت خواهم کرد تا صنایع دستی هرمزگان و میناب را به دنیا معرفی نمایم.

کارآفرین سخت کوش مینابی که لقب مارکوپولوی صنایع دستی کشور را با خود یدک می کشد، اضافه نمود: مهم ترین مشکل بنده در ارسال صنایع دستی به کشور مقصد است که در این خصوص نیازمند همکاری و مساعدت دستگاه های متبوع و شرکت های هواپیمایی در مورد ارسال بار و تعرفه بار فرهنگی است چراکه ارسال محموله های صنایع دستی حجیم و سنگین بوده و مطابق تعرفه شرکت هواپیمایی نرخ اضافه بار به دلار یا یورو محاسبه شده که این اقدام هزینه های زیادی را به هنرمندانی که قصد دارند در نمایشگاه های خارجی شرکت نمایند تا هنر بومی و اصیل کشور را معرض دید دنیایان بگذارند تحمیل می نماید.

وی مطرح کرد: تقاضا داریم که مسئولان در این خصوص تدابیری اندیشیده و با در نظر دریافت سهمیه ارسال بار هنرمندان به خارج کشور یاری قابل توجهی به این عزیزان نمایند.

رهسپار که نهمین حضورش در فسیتوال بزرگ آنکارا است، آرزویش را دنیای کردن صنایع دستی هرمزگان و معرفی توانمندی و قابلیت بومی و اصیل هنرمندان سخت کوش هرمزگان به دنیا مطرح کرد و خواهان حمایت های مسئولان مربوطه دراین خصوص شد.

هنرمند مینابی اظهار کرد: دراین نمایشگاه حصیر بافی ، لباسهای محلی و رودوزیهای سنتی را به معرض دید عموم و علاقه مندان به صنایع دستی کشور و خصوصا استان هرمزگان گذاشته ام.

مارکوپولوی صنایع دسستی کشور خاطر نشان کرد: این نمایشگاه بزرگ همه روزه از ساعت 9صبح الی 22شب برای بازدید علاقمندان به مدت 10 روز در شهر آنکارا دایر است.

به دلیل توانمدی هنرمندان ایرانی و در راس آنها ناصر رهسپار این هنرمند توانمند مینابی در نمایشگاه های قبلی و دنیای ایرانیان مهمانان ویژه نمایشگاه صنایع دستی با حضور 320 هنرمند از 42 کشور دنیا در آنکارا ترکیه بودند که خود این مایه افتخار هنر مندان ایرانی در این عرصه دنیای بود تا جایی که در این رویداد هنری بزر گ در دنیا غرفه های ایران بخصوص غرفه استان هرمزگان به خوبی مورد استقبال بازدیدنمایندگان نهاده شد .

به گزارش خبرنگاران، آشنایی کامل ناصر رهسپار به زبان انگلیسی باعث شد تا از این هنرمند مینابی در نمایشگاه بین المللی آنکارا ترکیه دعوت گردد تا در کنار صنایع دستی دنیایان، صنایع دستی میناب و استان هرمزگان را به دنیایان بشناساند.

mahsanblog.ir: وبلاگ مهسان، این وبلاگ برای سیستم مدیریت محتوای مهسان میباشد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 68848

به "صنایع دستی میناب در راه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی میناب در راه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید