صنعت توریسم ترکیه 20 میلیون توریست از برنامه عقب است، شرق دور برای مزاکز توریستی ترکیه دندان تیز نموده

به گزارش مجله سرگرمی، سید جلال ابراهیمی گفت: در سال گذشته ترکیه با یک رکورد شکنی دوم روبرو شد و البته این بار منفی بود یعنی تعداد جهانگرد وارده به 13 میلیون نفر افول کرد رقمی با 5/3 برابر سقوط در تعداد.

صنعت توریسم ترکیه 20 میلیون توریست از برنامه عقب است، شرق دور برای مزاکز توریستی ترکیه دندان تیز نموده

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، دکتر سید جلال ابراهیمی رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات ایران و ترکیه گفت: ترکیه در سال 2019 چهل و پنج میلیون توریست و توریست داشت و اگر رقم درآمد حاصله از هر توریست را 2000 دلار محاسبه کنیم درآمدی برابر با 90 میلیارد دلار و ترکیه در این سال رکود توریستی را شکست.

در سال گذشته ترکیه با یک رکورد شکنی دوم روبرو شد و البته این بار منفی بود یعنی تعداد توریست وارده به 13 میلیون نفر افول کرد رقمی با 5/3 برابر سقوط در تعداد و این رقم در همه حوزه ها رخ داد هم توریست داخلی و خارجی و هم توریستی کوهستانی، دریایی، و سایر ....

سال جاری اهداف معین شده دو سوم سال 2019 و یا دو برابر سال 2020 است یعنی سی میلیون نفر و این تعداد در دیدگاه های وزارت توریستی و منابع تحقیق و آنالیز صنعت توریست و آنالیزورها بیان می گردد. لزوما باید گفت که دولت ترکیه و صاحبنظران صنعت توریستی برای سال 2021 رقمی برابر با پنجاه میلیون توریست در نظر گرفته بودند که با حضور و درگیری با بیماری کرونا بالا جبار به این آمار یعنی 30 میلیون نفر تن داده اند و صد البته برنامه ریزی های تعیین و اهداف اجرایی قابل عملیات را در جداول خود معین نموده بودند و جلسات و نشست ها و بودجه ای قابل توجهی برای رسیدن به این اهداف هزینه شد ولی کرونا تمامی اهداف و خواسته ها را در هم ریخت و درهای صنعت توریستی ترکیه یکی پس از دیگری بسته شد گرچه کوشش ها و برنامه ریزی ها برای روبروه با این پدیده جهانی همچنان ادامه دارد.

در سال 2019 از چهل و پنج میلیون توریست وارده 7 میلیون نفر توریست روسی یعنی یک هفتم کل توریست وارده از روسیه بود.

آلمان با پنج میلیون توریست و انگلستان با 5/2 میلیون توریست در ردیف های دوم و سوم بودند و این سه کشور در مجموع یک سوم توریست ترکیه را تامین کردند.

دکتر ابراهیمی رئیس خانه اقتصاد کشورهای هم مرز اضافه نمود که: سال جاری انگلیس حتی حاضر نشد مسابقه دو تیم فوتبال انگلیسی را در ترکیه برگزار کند. سر مقاله نویس روزنامه دنیای ترکیه در این مورد نوشت که: سال جاری امیدی به توریست روسی نیست چون همه چیز در روسیه زیر نظر پوتین و هیات اجرایی او است چون روس ها هنوز خاطره هواپیمای سوخوز ساقط شده در ترکیه را از ذهن خود پاک ننموده اند.

و انگلیس و کشورهای اروپایی هم در حوزه اژه:

آنالیزورهای صنعت توریست ترکیه این مهم را در نوشته های خود پیوسته گوشزد می کنند ولی اگر بحران ادامه یابد شاید در چهارچوب و یا به نام سرمایه گزاری فلان و .... شخص و یا بنیاد شرق دور در خرید تاسیسات، با پرداخت بدهی های معوق و یا مشارکت مناطق و مراکز توریستی بدهکار یا متوقف را در اختیار گرفته و یا تصاحب کنند و بتوانند پایگاهای خود را در این کشور برای حضور سریع در بازارهای اروپا و حوزه دریای مدیترانه تجهیز کنند.

مسائل مربوط به بازار مشترک اروپا و گرایش اردوغان به چین مسائلی است که هنوز دولت اردوغان نتوانسته آن را حل نماید ولی با این شرایط ترک ها کوشش خود را برای رسیدن به رقم 30 میلیون توریست یعنی ارقام 2018 چند برابر نموده اند.

درست است که دولت با پرداخت کرایه و قسمتی از هزینه های بنگاه های توریستی و موسسات وابسته به این صنعت به طور نسبی سعی در کم کردن فشار بار بیکاری کافه رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و .... را دارد و پرداخت ها و دیرنمودهای بانکی را معوق نموده است ولی این امر نمی تواند به طور متمادی ادامه یابد.

گفته می گردد برخی از کشورهای شرق دور از همین الان برای خرید و یا شراکت با هتل ها و مراکز توریستی دندان تیز نموده اند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146811

به "صنعت توریسم ترکیه 20 میلیون توریست از برنامه عقب است، شرق دور برای مزاکز توریستی ترکیه دندان تیز نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت توریسم ترکیه 20 میلیون توریست از برنامه عقب است، شرق دور برای مزاکز توریستی ترکیه دندان تیز نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید