عدم وجود اقتصاد پویا ارتباط دانشگاه و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشگاه تهران گفت : مالی که پویا برون گرا و نوآور نباشد طبیعی است که خیلی نیازمند پژوهش و فناوری نخواهد بود. این موضوع سبب می گردد تا دانشگاه و صنعت آن طور که انتظار می رود به یک دیگر متصل نشوند.

عدم وجود اقتصاد پویا ارتباط دانشگاه و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است

محمود نیلی آبادی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه در گذشته خیلی ضعیف تر بود، اما خوشبختانه اکنون افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بخشی از این موضوع نه دست صنعت است و نه دانشگاه، و ازقتصاد ملی ما نشات می گیرد، زیرا ما اقتصاد بسته و کوچکی داریم. در این اقتصاد بسته، خلاقیت، نوآوری و رقابت به صورت همه جانبه وجود ندارد، مالی که پویا برون گرا و نوآور نباشد طبیعی است که خیلی نیازمند کار های هایتک، پژوهش و فناوری نخواهد بود. این موضوع یکی از دلایلی است که موجب می گردد تا دانشگاه و صنعت نتوانند آن طور که انتظار می رود به یک دیگر متصل شوند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و موسسین صنعت فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند و می دانند که چه ظرفیتی در دانشگاه وجود دارد، از طرف دیگر ما نیز می دانیم که آن ها افراد صاحب نظر و متخصصی هستند. اما انگیزه یک مدیر برای ارتباط با دانشگاه بسیار ضعیف است زیرا محصول آن ها رقابتی نیست و در بازار داخلی به هر قیمت و شیوه ای به فروش می رسد بنابراین دغدغه سرمایه گذاری در پژوهش و نوآوری را ندارند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96344

به "عدم وجود اقتصاد پویا ارتباط دانشگاه و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم وجود اقتصاد پویا ارتباط دانشگاه و صنعت را تحت تاثیر قرار داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید