قیمت نفت بالا رفت

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه با انتظار بازار برای تداوم محدودیت عرضه از سوی اوپک و یارانش برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت ها رشد کرد اما نگرانی ها نسبت به تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین، مانع افزایش بیشتر قیمت شد.

قیمت نفت بالا رفت

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت 7 سنت یا 0.1 درصد افزایش یافت و به 62.36 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 16 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 53.42 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت های نفت روز گذشته حدود یک درصد سقوط کردند و از بالاترین رکورد خود در سال 2019 که اواخر آوریل به ثبت رسانده بودند حدود 20 درصد کاهش پیدا کردند. این کاهش ناشی از کندی مالی گسترده ای بوده که روی مصرف نفت تأثیر گذاشته است.

روسیه اعلام نموده ممکن است از تمدید توافق کاهش فراوری که از ژانویه به اجرا درآمده حمایت کند و هشدار داد اگر فراوری نمایندگان نفت بیشتری عرضه نمایند ممکن است قیمت ها تا مرز 30 دلار در هر بشکه سقوط کند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند از ابتدای سال میلادی جاری با هدف تقویت قیمت ها میزان عرضه خود را محدود نگه داشتند. اوپک پلاس قرار است اواخر ژوئن یا اوایل ژوئیه برای تصمیم گیری درباره سیاست فراوری خود تا انتها سال 2019 دیدار کند.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیان کرد: آماده است در صورت عدم پیشرفت مذاکرات تجاری با رئیس جمهور چین در نشست ماه جاری سران گروه 20 در ژاپن دور دیگری از تعرفه های تنبیهی را روی واردات کالاهای چینی وضع نمایند. ترامپ مکرراً اعلام نموده انتظار دارد با رئیس جمهور چین در نشست اوزاکای ژاپن دیدار کند، اما چین هنوز چنین دیداری را تأیید ننموده است. بازار نفت تحت تأثیر نگرانی ها نسبت به کندی رشد اقتصاد دنیای به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین قرار دارند و رشد قیمت های نفت به دلیل نگرانی ها نسبت به تداوم جنگ تجاری میان دو ابرقدرت مالی دنیا محدود شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27044

به "قیمت نفت بالا رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت بالا رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید