لذت علوم تجربی با آزمایشگر کوچک

به گزارش مجله سرگرمی، اگر پدر یا مادر باشید و این جمله که بهترین روش برای یادگیری هر چیزی، انجام آن است را شنیده باشید، احتمالا به این فکر افتاده اید که چگونه فرزاندانتان می توانند علوم تجربی را خودشان با انجام آزمایشات علمی ساده یاد بگیرند.

لذت علوم تجربی با آزمایشگر کوچک

استفاده از بسته های علمی برای بچه ها، یک روش عالی برای علاقه مندکردن آنها به علم است. با کمک این بسته ها می توانید یک نظریه علمی را به طوری که برای بچه ها بسیار جذاب باشد به آنها شرح دهید.

این بسته ها به بچه ها این امکان را می دهند که در قالب بازی های بچه هاه بتوانند موضوعات متنوعی را برای خودشان ایجاد و کشف نمایند.

این بازی ها کودک را مجذوب و هیجان زده خواهد نمود و درنهایت باعث خواهد شد خیلی بهتر یاد بگیرد. شرکت ایده پردازان اندیشه فرتاک یک شرکت خانوادگی است که به وسیله یک زوج دغدغه مند مشهدی و به منظور آموزش بهتر نظریه های علمی به دو فرزندشان ایجاد شده است.

مریم عابدی استاد، مدیرعامل و موسس این شرکت است که دکترای شیمی دارد و به همراه همسرش، که او هم دکترای مهندسی شیمی دارد، توانسته اند زمینه تحصیلی خودشان را به کار بگیرند و بسته های آموزشی متنوع و جذابی برای بچه ها فراوری نمایند.

از ایده تا ویترین فروشگاه!

عابدی درباره نحوه شکل گیری ایده و راهی که برای به اجرا درآوردن این ایده طی شده است، به جام جم می گوید: با توجه به این که در دوره های پیش دبستان و دبستان نسبت به آموزش علوم به بچه ها کم توجهی شده است، پاسخ به کنجکاوی های علمی بچه ها به درستی انجام نمی گردد. من و همسرم از طرفی می خواستیم شوق یادگیری علوم تجربی را در فرزندانمان ایجاد کنیم و از طرف دیگر اعتقاد داشتیم هزینه کردن برای آموزش بچه ها، نوعی سرمایه گذاری برای آینده آنها است. این موضوع ها باعث شدند ایده فراوری بسته های آموزشی برای بچه ها به دغدغه اصلی ما تبدیل گردد.

او می افزاید: با نگاهی که به بازار محصولات آموزشی و کمک آموزشی داشتیم، متأسفانه بسته های متنوع و جذابی را ندیدیم که بتواند علوم را به شکل عملی به بچه ها آموزش دهد. از طرف دیگر همه بسته های آموزشی موجود در بازار بر اساس سرفصل های کتب درسی مدارس تهیه و فراوری شده بود و امکان انجام آزمایش های خارج از چهارچوب درس و مدرسه را به بچه ها نمی دادند. این ها عواملی بود که باعث شد مطالعه روی تجربیات کشورهای دیگر در این حوزه را آغاز کنیم. سپس ایده هایی که از این طریق گرفته بودیم را بومی سازی کردیم و دو شخصیت کارتونی دختر و پسر را به عنوان نمادهای محصولات مان در نظر گرفتیم. در گام نهایی هم پیروز شدیم بسته های آموزشی خودمان را با عنوان آزمایشگر کوچک فراوری و روانه بازار کنیم.

عابدی ضمن تأکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی، خاطرنشان می نماید: تمام وسایل و لوازم مورد احتیاج برای انجام آزمایش های هرکدام از بسته های آموزشی، درون بسته ها قرار داده شده اند و احتیاجی نیست والدین نگران تهیه کردن ملزومات آزمایشی برای بچه ها شان باشند. همچنین در طراحی بسته ها تمام موارد ایمنی مد نظر قرار گرفته اند و حین انجام آزمایشات هیچ گونه خطری کودک را تهدید نخواهد نمود. گواه این موضوع نیز کسب مجوز از شورای نظارت بر اسباب بازی ها است. البته در صورتی که در انجام یک آزمایش احتمال بروز کوچک ترین خطری وجود داشته باشد (مثلا احتیاج به روشن کردن یک کبریت باشد)، آن آزمایش خاص را با علائم هشداردهنده تعیین نموده ایم تا حتما با کمک و مراقبت والدین انجام گردد.

آزمایشگر کوچک کیست؟

مدیرعامل شرکت ایده پردازان اندیشه فرتاک در معرفی بسته های آموزشی این شرکت می گوید: به کمک خداوند متعال پیروز شده ایم تا کنون پنج بسته آموزشی را به بازار عرضه کنیم. ما روش انجام آزمایش ها و بازی های آموزشی را به طور کامل و به زبان بچه هاه در قالب دفترچه های راهنما تهیه نموده ایم که داخل هرکدام از بسته ها قرار داده شده اند.

برگزاری دوره های آموزشی

عابدی درباره فعالیت های شرکت تحت مدیریتش در فضای مجازی به جام جم می گوید: حوزه دیگری که در آن فعال هستیم فراوری محتوای آموزشی تصویری به صورت عکس و ویدئو است. این محتوا با توجه به شرایط سنی مخاطبان ما که بچه ها هستند تهیه می گردد و در وبگاه یا صفحه اینستاگرام ما قرار می گیرد. علاوه بر این، نرم افزار همراه ما به نام آویداک هم برای دانلود در دسترس قرار گرفته است. به وسیله این نرم افزار بچه ها می توانند چگونگی انجام هر یک از آزمایش ها را در قالب ویدئوهای آموزشی دنبال نمایند و همچنین به فروشگاه مجازی محصولات ما دسترسی داشته باشند. ثبت نام برای شرکت در دوره های آموزشی هم امکان دیگری است که در وبگاه، صفحه اینستاگرام و نرم افزار ما فراهم شده است.

وی می افزاید: شرکت ما تا کنون پیروز به برگزاری دو دوره آموزشی برای بچه ها شده است. به همین دلیل دو دوره دیگر هم در حال برگزاری است و فرآیند ثبت نام برای شرکت در دوره های دیگر نیز اکنون در حال اجرا است. در این دوره ها که به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می گردد، درواقع ارتباط دوسویه ای بین مربی و بچه ها برقرار است. همزمان با انجام آزمایش ها که با بازی ها و فضای بچه هاه همراه است، بچه ها هم می توانند سوالات خود را مطرح نمایند یا نظرشان را با دیگران به اشتراک بگذارند. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از دوره های آموزشی ما انجام شده است و امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم با مدارس علاقه مند برای برگزاری دوره یا استفاده از بسته های آموزشی آزمایشگر کوچک در آنها، همکاری های لازم را داشته باشیم. البته اکنون در حال همکاری با مجموعه مدارس مفتاح در استان خراسان رضوی هستیم و مدارس بسکمک نیز برای برگزاری کلاس های آموزشی به ما اعلام آمادگی نموده اند.

5 محصول ما

1- 60 آزمایش و فعالیت جذاب علمی ایمن و ساده : 60 عنوان از مباحث علمی جالب به وسیله آزمایش و بازی آموزشی به بچه ها یاد داده می شوند.

2- باتری های طبیعی : به بچه ها یاد داده می گردد چگونه از میوه های مختلف برای فراوری انرژی الکتریکی استفاده نمایند. همچنین می توانند میزان الکتریسیته ای که میوه ها فراوری می نمایند را باهم مقایسه نمایند.

3- دنیای مغناطیس : به وسیله 10 آزمایش مختلف به بچه ها اجازه ساخت آهنربای الکتریکی، اسلایم مغناطیسی و ... داده می گردد تا با مفهوم مغناطیس آشنا شوند.

4- پدیده های آب وهوایی : بچه ها با 11 پدیده آب وهوایی گوناگون آشنا می شوند و با استفاده از لوازمی که درون بسته وجود دارد، می توانند برف یا باران مصنوعی فراوری نمایند یا فوران آتشفشان و ... را بازسازی نمایند.

5- کارآگاه کوچولو :در این بسته یک بازی فکری جذاب طراحی شده است که بچه ها با توجه به دفترچه راهنما آن بازی را انجام می دهند؛ علاوه بر این، یک مدرسه کارآگاهی هم برای بچه ها در نظر گرفته شده که در قالب پنج فعالیت کارآگاهی ساده، آموزش هایی در مورد حقایق علمی به بچه ها داده می گردد.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 133374

به "لذت علوم تجربی با آزمایشگر کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لذت علوم تجربی با آزمایشگر کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید