معین شدن تولیدات سال آینده با معین تکلیف تحریم ها

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت با اشاره به جزئیات نوسازی تاکسی های فرسوده گفت: باید تکلیف تحریم ها تعیین گردد تا بتوانیم برنامه سال آینده تولیدات را تعیین کنیم.

معین شدن تولیدات سال آینده با معین تکلیف تحریم ها

به گزارش خبرنگاران، محمد قناعتی - مدیرکل صنایع خودرو در وزارت صنعت - در سی و چهارمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار گردید در مورد دستور جلسه نوسازی تاکسی های فرسوده با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه ای با شرکت ایران خودرو در خصوص نوسازی داشتیم، گفت: سال گذشته 84 هزار و 651 نفر برای نوسازی ثبت نام نموده بودند.

وی ادامه داد: معینات 68 هزار و 502 نفر به وسیله اتحادیه تاکسیرانی و شرکت ایران خودرو تهیه شده است.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت، گفت: تا تاریخ 11 دی ماه برای 65 هزار و 132 دستگاه پیش فاکتور صادر شده است. همچنین تا این تاریخ 66 هزار و شش نفر متقاضی وجود داشته است و 63 هزار و یک پرونده کامل شده است.

قناعتی گفت: کلیه خودروهایی که فاکتور شده و در آستانه تحویل به مشتریان است شامل 62 هزار و 929 دستگاه می گردد.

وی ادامه داد: محل اختلاف در بحث نوسازی این است که شرکت خودروساز اعلام می نماید که تعهدش در مورد خودروهایی است که برای آنها پیش فاکتور صادر شده و اگر قرار باشد تعداد خودروها بیش از این تعداد باشد باید تعهد ایجاد گردد. می توان برای 500 دستگاه این کار را انجام داد تا طی دو ماه تحویل داده گردد.

مدیرکل صنایع خودرو وزارت صنعت در ادامه گفت: شرکت ایران خودرو با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای آن ایجاد شده 180 میلیارد تومان از محل اسقاط را نتوانست استفاده کند و عملا این موضوع باعث از بین رفتن انگیزه این شرکت برای ادامه طرح نوسازی شده است. بنابراین باید راه هایی برای حل این موضوع پیدا کرد و در این زمینه به همکاری سازمان برنامه و بودجه احتیاج داریم و سعی داریم حدود 2000 تا 2500 دستگاه را به شکلی تامین کنیم تا بتوانیم 10 تا 20 درصد نوسازی تاکسی ها را انجام دهیم.

قناعتی در ادامه با اشاره به تاثیر تحریم ها در حوزه خودروسازی گفت: باید تکلیف تحریم ها معین گردد. چون در حال حاضر امکان خرید و فروش قطعه وجود ندارد و اگر با این شرایط پیش برویم شاید نتوانیم برای سال آینده فراوری داشته باشیم. بنابراین با معین شدن شرایط تحریم می توانیم برنامه سال آینده فراوری را معین کنیم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9539

به "معین شدن تولیدات سال آینده با معین تکلیف تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شدن تولیدات سال آینده با معین تکلیف تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید