مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می گردد!

به گزارش مجله سرگرمی، برای کنترل وزن و لاغر شدن بعضی میوه ها و سبزیجات لاغر نماینده وجود دارند که در کاهش وزن یاری زیادی به شما می نمایند.

مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می گردد!

میوه ها و سبزی ها به دلیل چگالی انرژی پایین و کالری کم نسبت به سایر مواد غذایی برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی بسیار مناسب هستند.

مطالعات نشان داده که در دو فردی که دریافت کالری یکسانی دارند، در فردی که میزان بیشتری میوه و سبزی مصرف می نماید احتمال ثابت ماندن وزن یا کاهش وزن بیشتر است.

مصرف بیشتر میوه و سبزی به وسیله رژیم غذایی بدون آنکه به کالری دریافتی روزانه اضافه کند، سلامتی بخش خواهد بود. همچنین مصرف میوه و سبزی به وسیله رژیم غذایی سالم با میزان کم قند، نمک و چربی به جلوگیری از افزایش وزن و چاقی به عنوان عامل خطری مستقل برای بیمارهای غیرواگیر یاری می نماید.

چاقی از علل عمده مقاومت به انسولین و ابتلا به دیابت نوع دو است که با مصرف میوه و سبزی می توانیم این خطر را کاهش دهیم.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، میوه و سبزیجات منابع غنی از فیبر هستند که از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می نمایند. این منابع غنی شامل ذرت، کلم بروکلی، تمشک، کاهو، کرفس، کدو تنبل، قارچ، مرکبات و سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج هستند.

منبع: ایسنا

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41400

به "مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید