میزان آب بدون درآمد اصفهان 16 درصد است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان حدود 16 درصد است که کمترین میزان در کشور محسوب می گردد، اما با این وجود بعضا در بعضی از شهرستان ها رقم آب بدون درآمد بیش از حد متعارف است که باید این روند مهار گردد.

میزان آب بدون درآمد اصفهان 16 درصد است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در جمع فعالان واحد بهره برداری، با بیان اینکه تاسیسات و منابع در اختیار بهره برداران قرار می گیرد تا شاهد ارائه خدمات بهینه به مردم باشیم، اظهار کرد: طی چند سال اخیر شرکت آبفا استان اصفهان به رغم چالش های اقتصادی اقدام به تهیه و به کارگیری تاسیسات و تجهیزات نوین در صنعت آبفا کرد، بنابراین از بهره برداران انتظار می رود به بهترین شکل ممکن از این تجهیزات در راستای خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده نمایند.

وی واحد بهره برداری آبفا را به بخش اوژانس شرکت تشبیه کرد و گفت: مردم از فعالان در صنعت آبفا توقع خدمات پایدار در هر شرایطی را دارند، پس بهره برداران حتی هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه باید با برطرف سریع حادثه درصدد ارائه خدمات مستمر باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برخورداری بهره برداران از دانش روز را خواهان شد و اضافه کرد: فعالان در واحد بهره برداری به جهت افزایش بهره وری باید از دانش روز بهره مند باشند، چراکه دیگر نمی توان به روش سنتی، خدمات گسترده و مستمر در اختیار مشترکین قرار داد.

وی گفت: بهره برداران خلاق می توانند با ارائه طرح های خلاقانه و بدیع، راندمان خدمات به مردم را افزایش دهند که این امر هدف غایی صنعت به شمار می آید. براین اساس بهره برداران نباید دچار روزمره گی شوند.

امینی یکی دیگر از ویژگی های بهره برداران را کوشش شبانه روزی در راستای خدمات رسانی پایدار به مردم دانست و توضیح داد: در سال های اخیر شرکت آبفا اصفهان با وجود کمبود منابع آبی و از سویی افزایش 600 هزار مشترک توانست با کوشش شبانه روزی آب شرب بیش از 4 میلیون مشترک در سطح استان را تامین کند.

وی کاهش آب بدون درآمد را در تمام مناطق و شهرستان های استان خواهان شد و اضافه کرد: در حال حاضر میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان حدود 16 درصد است که کمترین میزان در کشور محسوب می گردد، اما با این وجود بعضا در بعضی از شهرستان ها رقم آب بدون درآمد بیش از حد متعارف است که باید این روند مهار گردد.

در ادامه این نشست رئیس گروه نگهداری، تعمیرات بخش آب، شبکه های توزیع و مخازن شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با اشاره به بازدیدی که از تاسیسات صنعت آبفا در کشور ژاپن داشتند، گفت: ارائه خدمات پایدار در صنعت آبفا ژاپن بر مبنای پیاده سازی و تمرکز بر استقرار مدیریت دارایی صورت می گیرد.

معصومه مهدی بادی اضافه کرد: مدیریت دارایی در ژاپن بر اساس برنامه ریزی، معین استراتژیک، افزایش بهره وری و فراوری ارزش انجام می گردد که در این میان طرح ریزی دقیق به منظور اصلاح، بازسازی شبکه آب برای رسیدن به میزان هدر رفت به صفر مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش میزان هدررفت آب در شهر هیروشیما ژاپن، گفت: بعد از حمله شیمیایی به شهر هیروشیما در جنگ جهانی دوم، میزان هدر رفت آب در سال 1949 در این شهر بیش 56.7 درصد بود، درحالیکه با برنامه ریزی در زمینه اصلاح شبکه های فرسوده این رقم در سال 2018 به کمتر از 2.67 درصد رسیده است.

رئیس گروه نگهداری، تعمیرات بخش آب، شبکه های توزیع و مخازن شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور اظهار کرد: در حال حاضر میزان هدر رفت واقعی آب درژاپن حدود 9/9 درصد است.

وی به چگونگی طرح ریزی در قالب اصلاح و نگهداری از شبکه آب و تاسیسات، اظهار کرد: پهنه بندی، مدیریت فشار، نشت یابی، تحلیل هیدرولیکی منابع آب، پایش روزانه فشار و دبی آب در هر زون مبنای برنامه ریزی جهت نگهداری از تاسیسات است، در حالیکه اولویت بازسازی شبکه آب بر اساس طول عمر شبکه، ارزیابی کارکرد و میزان فرسودگی لوله ها است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47587

به "میزان آب بدون درآمد اصفهان 16 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان آب بدون درآمد اصفهان 16 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید