نخست وزیر ارمنستان: روابطمان با ایران، در سطوح بالا در جریان است

به گزارش مجله سرگرمی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا ضمن ابراز خرسندی درباره روابط خوب کشورش با ایران و گرجستان بر آمادگی برای برقراری روابط با آنکارا بدون هر پیش شرطی تاکید نموده است.

نخست وزیر ارمنستان: روابطمان با ایران، در سطوح بالا در جریان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نخست وزیر ارمنستان در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ فرانسه درباره روابط ایروان با تهران و تفلیس و اختلافات کشورش با ترکیه اظهار نظر کرد.

نیکول پاشینیان در این نشست تاکید نمود ارمنستان آمادگی دارد که بدون هرگونه پیش شرطی روابطش با ترکیه را برقرار کند اما متاسفانه ترکیه روابط با ارمنستان را به موضوع آذربایجان مشروط می نماید.

روابط سیاسی ارمنستان و ترکیه از زمان استقلال ارمنستان در سال 1991 قطع بوده و مرز زمینی این دو کشور به روی هم بسته بوده است. از مهم ترین اختلافات، موضوع نسل کشی ارامنه در سال 1915 توسط امپراطوری عثمانی و به رسمیت نشناختن آن توسط ترکیه است.

مناقشه قره باغ بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حمایت آنکارا از باکو در این مناقشه، از جمله دیگر اختلافات و موانع ازسرگیری روابط ترکیه و ارمنستان بوده است.

پاشینیان در این نشست تاکید نمود که روابط ارمستان با ایران و گرجستان، دو همسایه دیگر این کشور روابط خوب است.

نخست وزیر ارمنستان گفت: ما (با ایران و گرجستان) مذاکراتی در سطوح عالی داریم و در کوشش هستیم که همکاری هایمان را تقویت کنیم.

او درباره روابط ارمنستان با جمهوری آذربایجان بر لزوم صلح در روابط دو کشور تاکید نمود و گفت: خوشحالم که در جریان فعالیت دولت ما، این دولت توانسته صلح را به دستور کار جلسه (مجمع پارلمانی شورای اروپا) برگرداند.

نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگری از سخنان خود در نشست استراسبورگ درباره چرایی روابط خوب این کشور با ایران و فهم کشورهای اروپایی در این باره اظهارزنظر کرد.

او گفت: ما در اوضاع پیچیده ای قرار داریم. دوستانمان در طرف های متفاوتی از منازعه قرار دارند. درخواست ما این است که شاهد حل همه منازعات به وسیله مصاحبه باشیم چرا که این کار تنها راه برای حل مسائل در قرن بیست و یکم است.

پاشینیان در حالی درباره روابط ارمنستان با ایران سخن گفته که هشتم اسفندماه سال گذشته در سفری رسمی به تهران با مقام های ارشد ایران دیدار نموده بود.

مجمع پارلمانی شورای اروپا که شاخه پارلمانی شورای اروپا است، در هر سال 4 بار در استراسبورگ جلسه برگزار می نماید. این مجلس دارای 342 عضو از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا به علاوه نمایندگانی از روسیه و ترکیه است.

ق

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18885

به "نخست وزیر ارمنستان: روابطمان با ایران، در سطوح بالا در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ارمنستان: روابطمان با ایران، در سطوح بالا در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید