هیچگونه پیشرفتی در روابط پیونگ یانگ- واشنگتن حاصل نشده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت کره شمالی روز یکشنبه اظهار داشت که در روابط دوجانبه واشنگتن-پیونگ یانگ هیچگونه پیشرفتی حاصل نشده و خصومتها میان دوطرف همچنان ادامه یافته است.

هیچگونه پیشرفتی در روابط پیونگ یانگ- واشنگتن حاصل نشده است

خبرگزاری رسمی کره شمالی طبق بیانیه ای که تحت نام کیم یونگ چول رئیس کمیته صلح کره- آسیا اقیانوسیه صادر شده است، بیان کرد که غفلت و بی توجهی مقامات واشنگتن به ضرب الاجل یکساله برای روابط شخصی و نزدیک میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، اقدامی اشتباه خواهد بود.

لازم به ذکر است که رهبر کره شمالی برای انجام مصاحبههای خلع سلاح هسته ای با واشنگتن ضرب الاجلی یکساله معین نموده است.

کیم یونگ چول که پیش از این کننده کره شمالی در آمریکا برای انجام مصاحبههای هسته ای میان دو کشور بود، در این باره گفت که آمریکا به جای توجه به درخواست کره شمالی برای درپیش دریافت رهیافتی جدید، پیونگ یانگ را به شیوه ای حیله گرانه و نادرست تحت فشار گذارده است و اضافه کرد که آمریکا پیوسته سایر کشورها را ترغیب می نماید که به وسیله سازمان ملل تحریمهایی علیه کره شمالی وضع کنند.

در بیانیه مزبور کیم یونگ چول ابراز امیدواری کرد که روابط کره شمالی- آمریکا تأییدی بر این نکته نباشد که دشمنان دائمی وجود دارند اما دوستان همیشگی نه.

لازم به ذکر است که این بیانیه چند روز پس از درخواست کره شمالی از همسایه جنوبی خود برای مصاحبه پیرامون انتقال تأسیساتش خود از یک تفرجگاه در کره شمالی صورت گرفت که این می تواند نمادی مهم برای همکاری میان دوکشور باشد.

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

nfliri.ir: مجله نیلوفری | مجله خبری تحلیلی نیلوفری

bushehrherfa.ir: مجله بوشهری ها، وبلاگ بچه محل های بوشهر

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55094

به "هیچگونه پیشرفتی در روابط پیونگ یانگ- واشنگتن حاصل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچگونه پیشرفتی در روابط پیونگ یانگ- واشنگتن حاصل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید