واترپلو ایران درمسیر سخت کسب سهمیه المپیک، امید هست اما حمایت نیست

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی واترپلو پس از 44 سال با راهنمایی مربی جوان خود الکساندر چیریچ و کوشش جوانان ایرانی پیروز شد مدال با ارزش برنز را در بازی های آسیایی جاکارتا برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد.

واترپلو ایران درمسیر سخت کسب سهمیه المپیک، امید هست اما حمایت نیست

حال این تیم از 20 تا 26 بهمن ماه امسال در رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان برای کسب سهمیه المپیک کار سختی در پیش دارد. رقابت هایی که هنوز تعداد دقیق رقبا معین نیست اما حضور دو تیم قدرتمند چین و قزاقستان که از حریفان اصلی ایران به شمار می فرایند قطعی است و جنگ کسب سهمیه میان این سه کشور است. تیم ملی ژاپن نیز با توجه به میزبانی المپیک حضورش قطعی است.

* امیدی که زنده شد

تیمی که پیش از اعزام به بازی ها با مخالفت مدیران وقت در بدنه وزارت ورزش روبرو شده بود پس از دو دوره غیبت راهی دهکده بازی ها شد و در جاکارتا با شکست تیم ملی قدرتمند چین بر سکوی سومی آسیا نهاده شد.

با توجه به کسب مدال برنز، حضور چیریچ در رأس تیم ملی، بازیکنان با استعداد و جنگنده تیم ملی امیدها برای تاریخ سازی و کسب سهمیه المپیک پس از انقلاب در جامعه واترپلو زنده شد. تیمی که با شکست تیم چین و باخت نزدیک مقابل تیم قدرتمند قزاقستان مدال با ارزش برنز را پس از 44 سال برای جامعه واترپلو به دست آورده حال در اندیشه صعود به المپیک توکیو است.

* آماده سازی ایده آل رقبا در مقابل تیم ایران

اما صعود به المپیک کار آسانی نیست چرا که رقبا بر خلاف ایران در بهترین شرایط در حال آماده سازی برای رویارویی با واترپلوئیست های ایرانی هستند. قزاقستان علاوه بر میزبانی در رقابت هایی که حمایت هوادارانش و امتیاز میزبانی را در اختیار دارد دو بازیکن صرب را نیز در اختیار دارد. چین نیز با برپایی اردوهایی در اسپانیا، یونان و مجارستان مشغول است اما در مقابل تیم ایران 4 بازیکن اصلی خود را از دست داده و پیروز نشده است تا برنامه سرمربی تیم ملی را بنا به مسائل اقتصادی و کمبود بودجه فدراسیون که سه رشته مهم شنا، شیرجه و واترپلو را بر عهده دارد را انجام دهد.

* مهم ترین اتفاق فدراسیون شنا پس از انقلاب

علی محب، رئیس کمیته فنی واترپلو در تبادل نظر با مهر تاکید نمود: تیم ملی کار سختی در مسابقات انتخابی المپیک در پیش دارد و جنگ کسب سهمیه میان تیم های ایران، چین و قزاقستان است. مسائل اقتصادی را درک می کنیم و حداکثر توانمان را خواهیم گذاشت تا سهمیه را کسب کنیم. اتفاقی که اگر رخ دهد یک شاهکار است و مهم ترین اتفاق تاریخ فدراسیون شنا پس از انقلاب خواهد بود.

* نگاه ها به واترپلو حمایتی نبود

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیز درباره شانس کسب سهمیه گفت: در چند سال گذشته نگاه به رشته ما حمایتی نبوده است و با حضور علی نژاد در وزارت ورزش شرایط بهتر خواهد شد چرا که نگاه او به رشته های پایه حمایتی است. با توجه به شرایط آماده سازی تیم ملی چین و به خدمت دریافت دو بازیکن صرب در بدنه تیم قزاقستان کار سختی داریم اما نا امید نیستیم.

* نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده ندارد

شاید بهتر است مسئولان رده بالای کشور تا زمان بیش تری از دست نرفته توجه بیش تری را معطوف این رشته پر از سرمایه انسانی نمایند. حدود یک ماه و نیم دیگر تا شروع مسابقات باقی مانده است و مسئولان باید تا دیر نشده و این فرصت تاریخی از دست نرفته به فکر حمایت باشند. واترپلو با وجود استعداد و سرمایه های انسانی این روزها نیازمند توجه اقتصادی بیش تر از سوی مسئولان ورزش کشور است تا با تقویت خود به جنگ رقبا برود.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65570

به "واترپلو ایران درمسیر سخت کسب سهمیه المپیک، امید هست اما حمایت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واترپلو ایران درمسیر سخت کسب سهمیه المپیک، امید هست اما حمایت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید