واکنش دانمارک به طرح دریایی انگلیس در تنگه هرمز

به گزارش مجله سرگرمی، ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه دانمارک در بیانیه ای از طرح انگلیس برای تشکیل ائتلاف تامین امنیت کشتیرانی تنگه هرمز حمایت کرد.

واکنش دانمارک به طرح دریایی انگلیس در تنگه هرمز

به گزارش رویترز، دانمارک روز آدینه خاطرنشان کرد که از طرح پیشنهادی انگلیس برای عملیاتی به رهبری اروپا برای تامین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز حمایت نموده و یاری نظامی دریانودری را آنالیز خواهد نمود.

سه دیپلمات روز پنج شنبه خاطرنشان کردند که این اقدام از سوی سه کشور دانمارک، فرانسه و ایتالیا مورد حمایت قرار گرفته است.

یپه کوفود، وزیر امور خارجه دانمارک در بیانیه ای خاطرنشان کرد: دیدگاه دولت دانمارک نبست به یاری به چنین اقدامی مثبت است. این اقدام یک رد پای پررنگ اروپایی بر جای خواهد گذاشت.

همچنین ترین براسمن، وزیر دفاع دانمارک در این باره گفت: ناوگان رویال دانمارک قوی و توانمند بوده و قادر خواهد بود به گونه ای فعال و موثر در چنین اقدامی مشارکت کند.

تصمیم نهایی باید در مجلس[ دانمارک] مورد بحث قرار بگیرد.

این کوشش ها در حالی است که ایران تاکید دارد نیروهای خارجی باید منطقه را ترک نمایند و مسئله امنیت آن را به ایران و دیگر بازیگران منطقه ای واگذار نمایند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین با احتیاط از طرح انگلیس اعلام حمایت نموده اند درحالی که از طرح مشابه آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خاورمیانه فاصله گرفته اند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت وگویی درباره تامین امنیت خلیج فارس گفته بود: ما 1500 مایل مرز در خلیج فارس داریم. به همین دلیل است که به آن خلیج فارس می گویند، خلیج مکزیک نیست و در مجاورت ما است. ما بزرگ ترین قدرت خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم و تأمین امنیت و آزادی کشتیرانی جزئی از منافع مهم ما در زمینه امنیت ملی است. هیچ کس نمی تواند بدون ایران در این آب ها امنیت را تأمین کند.

310311

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33799

به "واکنش دانمارک به طرح دریایی انگلیس در تنگه هرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دانمارک به طرح دریایی انگلیس در تنگه هرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید