ورود ناو آمریکایی به منطقه تحت تنش دریای سیاه

به گزارش مجله سرگرمی، نیروی دریایی آمریکا برای هفتمین بار از شروع امسال میلادی، یک کشتی جنگی خود را به آب های تحت تنش دریای سیاه اعزام کرد.

ورود ناو آمریکایی به منطقه تحت تنش دریای سیاه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا روز شنبه به وسیله تنگه بسفر وارد دریای سیاه شده است.

به نوشته روزنامه نظامی استارز اند استرایپس، این هفتمین بار در امسال میلادی است که یک کشتی جنگی آمریکایی به منظور گشت زنی وارد دریای سیاه می گردد.

آدام لیزا فرانچتی فرمانده ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا طی بیانیه ای اعلام نمود: این استقرار [کشتی جنگی] که امری متداول است نشان دهنده عزم ما درخصوص [حمایت از] آزادی ناوبری و تعهد ما نسبت به متحدان ناتو در دریای سیاه است.

نیروی دریایی آمریکا و نیروهای ناتو، پس از الحاق منطقه تحت مناقشه کریمه اوکراین (متحد ناتو) توسط روسیه در سال 2014، حضور خود در دریای سیاه را افزایش دادند. پس از آن نیز، در پی بازداشت 24 خدمه سه کشتی اوکراینی توسط نیروی دریایی روسیه، این گشت زنی ها تشدید شد.

تقریباً تمامی کشورهای حوزه دریای سیاه از متحدان آمریکا و ناتو هستند اما روسیه توانسته است از دوران جنگ سرد تا کنون رویکرد منطقه ای خود را در این حوزه حفظ کند.

طبق قوانین وزارت دفاع روسیه و بر اساس قوانین بین المللی، حضور کشتی های آمریکایی در دریای سیاه نباید از 21 روز تجاوز کند.

پیش از این، 24 شهریور ماه امسال کشتی نظامی-ترابری یو اس اسپرهد یوما نیروی دریایی آمریکا وارد آب های دریای سیاه شده بود (جزئیات بیشتر).

وزارت دفاع روسیه بارها در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا، خواهان توقف عملیات جاسوسی و شناسایی نزدیک مرزهای روسیه و در دریای سیاه شده، اما واشنگتن توجهی به این درخواست ها نکرده است.

م

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52042

به "ورود ناو آمریکایی به منطقه تحت تنش دریای سیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ناو آمریکایی به منطقه تحت تنش دریای سیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید