چرا بچه ها باید با ربات ها از سنین پیش دبستانی تعامل داشته باشند؟

محققان با آنالیز الگوهای رفتاری بچه ها به این نتیجه رسیده اند که بهتر است بچه ها با ربات ها از سنین پیش دبستانی در تعامل باشند. این موضوعی مهم است که اخیرا به شدت مورد توجه واقع شده است اما چرا؟

چرا بچه ها باید با ربات ها از سنین پیش دبستانی تعامل داشته باشند؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از وال استریت ژورنال به نظر می رسد مهم ترین عاملی که در اهمیت ارتباط کودک و ربات تاثیر دارد جلوگیری از سردرگمی در خصوص نقش ربات ها است.

PopBots یکی از تراشه های مبتنی هوش مصنوعی است که محققان از آن برای آموزش مهارت های هوش مصنوعی به بچه ها استفاده می نمایند. مدل فیزیکی این تراشه ربات از یک تلفن همراه ساخته شده است که چهره ، موتورهای لگو و یک رابط برنامه نویسی را روی یک تبلت یا تلفن همراه پیشرفته نشان می دهد.

به اعتقاد تیم سازنده این تراشه رباتیک اگر می خواهید کودک پیش دبستانی شما با نگرش سالم نسبت به هوش مصنوعی رشد کند بهتر است برای او فضای تعاملی ایجاد کنید. ربات و صنایع رباتیک می توانند یادگیری بچه ها را سرعت بخشند ، اما همچنین می توانند برای آنها گیج نماینده باشند. بسیاری از بچه ها فکر می نمایند روبات ها باهوش تر از انسان هستند یا آنها را با قدرت جادویی تقویت می نمایند.

عواقب بلند مدت رشد و نمو در محاصره دستگاه های تحت کنترل هوش مصنوعی برای مدتی تعیین نخواهد بود. اما بعضی گروههای آموزشی معتقدند با تقویت مهارت های برنامه نویسی و رباتیک بچه ها از سنین پایین می توان یک پل ارتباطی موثر بین انسان و ربات ایجاد کرد و به بچه ها اعتماد به نفس تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی را آموخت. کریگ لو کلر ، تحلیلگر اصلی این روش می گوید: هوش مصنوعی باعث ایجاد چالشهای زیادی بین بزرگسالان شده است. بسیاری از افراد بزرگسال نگران برنامه نویسی تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی در محل کار هستند یا به طور تعیین از هوش مصنوعی می ترسند ما باید به بچه ها این نگرش را آموزش دهیم که: من می توانم با ماشین آلات همکاری و کار کنم. من آنها را تهدید نمی کنم و آنها نیز من را. و این آموزش باید در پیش دبستانی آغاز گردد.

بچه ها پیش دبستانی می توانند اطلاعاتی بسیار فراتر از آنچه بزرگسالان حدس می زنند درک نمایند. محققان انستیتوی فناوری ماساچوست در حال یافتن موفقیتهای شگفت انگیز در زمینه آموزش هوش مصنوعی به بچه ها در سن 4 سالگی هستند و به آنها یاری می نمایند تا ربات ها را برای یادگیری الگوهای یا خصوصیات داده ها آموزش دهند.

بچه ها کوچکتر برای درک عملکرد یک ربات به یاری احتیاج دارند. جنیفر جیپسون ، استاد روانشناسی در این خصوص گفت: آنها می دانند که ربات ها زنده نیستند و غذا نمی خورند ، نمی خوابند ، نفس نمی کشند و یا فراوری مثل نمی نمایند ، اما در همان زمان آنها توانایی تفکر و احساسات و توانایی های حسی را به آنها نسبت می دهند.

مطالعات نشان می دهد که بچه ها به راحتی از ربات های دوست داشتنی پیروی می نمایند و تعامل با رباتی که به نظر می رسد کنجکاوی نشان می دهد می تواند باعث تعجب و علاقه کودک به یادگیری گردد.بچه ها تمایل دارند که ظرفیت یک ربات را بیش از حد ارزیابی نمایند ، به طور دقیق تر حدود یک چهارم از بچه ها 4 تا 10 ساله که در یک تحقیق سال 2018 شرکت کردند چنین نگرشی داشتند.

بچه ها می توانند از لحاظ عاطفی به ربات ها متصل شوند. براساس تحقیقات سال 2012 در دانشکده روانشناسی توسعه روابط نیویورک ، اکثر بچه ها 9 تا 15 ساله که به مدت 15 دقیقه با یک ربات انسان نما تعامل داشتند ، گفتند بعداً اگر احساس غم یا احساس تنهایی نمایند ، می توانند برای راحتی به ربات مراجعه نمایند و معتقدند که این روبات می تواند دوست آنها باشد.

منبع: انتخاب

به "چرا بچه ها باید با ربات ها از سنین پیش دبستانی تعامل داشته باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بچه ها باید با ربات ها از سنین پیش دبستانی تعامل داشته باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید