کاوشهای مطالعاتی در پیرانشهر نتایج ارزشمندی به دنبال داشت

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نتایج کاوشهای مطالعاتی و پژوهشی در نه تپه و محوطه باستانی در پیرانشهر را بسیار ارزشمند دانست.

کاوشهای مطالعاتی در پیرانشهر نتایج ارزشمندی به دنبال داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 15 دی 97 با اعلام این خبر گفت: کاوش های مطالعاتی و پژوهشی پیرانشهر یکی از بزرگترین پژوهشهای باستان شناسی در حال انجام در ایران به شمار می آید.

او اضافه نمود: اطلاعات ارزشمندی در نتیجه این کاوشها در مورد دوران پیش از تاریخ تا دوران تاریخی و علی الخصوص اسلامی در دسترس پژوهشگران قرار داده است.

او توضیح داد: محوطه های پیش از تاریخ مربوط به دوران کالکولتیک (فرهنگ دالما) ، آثار متنوع عصر مفرخ ، یک سازه عظیم دوران عصر آهن محوطه های متعدد با تاریخ گذاری اشکانی و سامانی و اسلامی همگی موید شرایط زیستی مناسب برای انسان در طول هشت هزار سال گذشته در این نقطه از کشور بوده است.

او ابراز امیدواری کرد: با حمایت های ریاست پژوهشگاه سازمان و ریاست پژوهشکده باستان شناسی این پژوهش ها در فصل بهار سال آینده ادامه داشته باشد.

جباری با اشاره به بازدید اخیر رئیس پژوهشگاه سازمان و رئیس پژوهشکده باستان شناسی گفت: در سرانجام این کاوش های مطالعاتی امیدواریم نتایج ارزشمند این پژوهش ها در قالب نشست های علمی و چاپ کتاب آن در دسترس علاقه مندان قرار دهیم.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42949

به "کاوشهای مطالعاتی در پیرانشهر نتایج ارزشمندی به دنبال داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشهای مطالعاتی در پیرانشهر نتایج ارزشمندی به دنبال داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید