کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟

به گزارش مجله سرگرمی، رپرتاژآگهی - برای اینکه بتوانید کنسول بازی مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید باید به چند سوال پاسخ دهید. چقدر بودجه برای خرید کنسول بازی کنار گذاشته اید؟ چه بازی هایی را دوست دارید؟ آیا یک گیمر حرفه ای هستید یا فقط گهگاهی به سراغ بازی های ویدیویی می روید؟ این ها سوالاتی هستند که می توانند به شما در جهت انتخاب کنسول بازی مناسب کمک نمایند.

کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟

شاید در گذشته بازی های ویدیویی مخصوص بچه ها بود اما در دنیای امروز از کوچک و بزرگ می توانند به طیف وسیعی از بازی های مختلف دسترسی داشته باشند و بازی های مورد علاقه خود را بازی کنند. کنسول های بازی مانند یک جادو عمل می کنند و انسان ها را از دنیای واقعی به دنیای فانتزی می برند، جایی که می توانید در نقش یک راننده فرمول یک باشید یا به نام یک کماندو با اسلحه های مختلف دشمنانتان را هدف قرار دهید.

وقتی حرف از خرید کنسول بازی به میان می آید، گزینه های متعددی پیش روی افراد واقع شده است. دو شرکت بزرگ و قدرتمند سونی و مایکروسافت با دو برند پرطرفدار پلی استیشن و ایکس باکس، تحول بزرگی در صنعت بازی های ویدیویی ایجاد کرده اند. این روزها که عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس همه را شگفت زده کرده، بد نیست قبل از خرید، کنسول های قبلی این دو شرکت را هم بررسی کنید. شاید کنسول مناسب خود را در بین آنها یافتید.

چقدر بودجه برای خرید کنسول بازی کنار گذاشته اید؟

اگر جزو گیمرهای حرفه ای هستید، پس انداز کافی دارید و می خواهید تجربه خارق العاده ای از بازی های ویدیویی داشته باشید، بهترین گزینه برای خرید، آخرین نسل از کنسول های بازی هستند. ps5 و Xbox X دو کنسول نسل نهمی سونی و مایکروسافت می باشند که چند ماهی است به بازار معرفی و عرضه شده اند. درست است که قیمت این کنسول ها بالاست، اما در ساخت آنها از بروزترین و پیشرفته ترین سخت افزارهای حال حاضر دنیا استفاده شده و تا چندین سال خیالتان بابت قدیمی نشدن آنها راحت است. البته با خرید ps4 یا Xbox One هم می توانید بازی های با کیفیتی انجام دهید، زیرا بسکمک از بازی های ps5 و Xbox X روی این دو کنسول هم قابل اجرا هستند.

اگر جزو افرادی هستید که فقط برخی اوقات، هوس بازی های ویدیویی به سرتان می زند، می توانید کنسول نسل های قدیمی سونی و مایکروسافت را انتخاب کنید. این کنسول ها هنوز هم طرفداران خود را دارند و از گرافیک مناسبی برخوردار هستند. زیرا بسکمک از بازی های محبوب روی این دستگاه ها اجرا می شود. به نام مثال با خرید ps2 می توانید بازی های پرطرفداری مثل Need For Speed، Half Life، God of War II، Black، Bully و بسکمک عناوین معروف دیگر را بازی کنید و سرگرم شوید. همچنین با خرید ایکس باکس 360 امکان اجرای بازی هایی چون FIFA 19، Far Cry 3، Minecraft، Hitman و بسکمک بازی های مهیج دیگر برای شما فراهم است.

اگر در پی کنسول های جیبی و قابل حمل می شد، می توانید ps vita را انتخاب کنید. این کنسول جمع و جور محبوبیت زیادی بین گیمرها دارد و دارای صفحه لمسی و دوربین داخلی است و امکان اتصال به اینترنت را دارد. همچنین کنسول های شرکت Nintendo هم می توانند گزینه های مناسبی باشند. این شرکت چندین مدل از کنسول های جیبی تولید کرده که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و از نظر ظاهری کمی با یکدیگر متفاوت هستند.

چه بازی هایی را دوست دارید؟

اگر در ژانرهای مختلف بازی می کنید و جزو گیمرهای حرفه ای هستید، بازی با آخرین نسل کنسول بازی ایکس باکس یا پلی استیشن می تواند شما را راضی نگه دارد. دو شرکت سونی و مایکروسافت بازی های متنوع، مجذوب کننده و با کیفیتی در ژانرهای مختلف برای کنسول های تازه خود طراحی و تولید کرده اند. گرافیک و صدای این بازی ها آنقدر با کیفیت است که بازیکن خود را در یک دنیای واقعی تصور می کند.

در صورتی که در پی بازی های متفاوت هستید، کنسول های بازی Nintendo را امتحان کنید. Mario و The Zelda جزو بازی های معروف این شرکت می باشند. البته شرکت های تولید کننده کنسول بازی گاهی اوقات بازی های انحصاری خود را دارند که بر روی دستگاه های دیگر شرکت ها اجرا نمی شوند. به نام نمونه بازی Halo فقط بر روی کنسول ایکس باکس قابل اجراست و به طور مشابه بازی Gran Turismo فقط برای کنسول پلی استیشن تولید شده است. بنابراین اگر نوع خاصی از بازی را مدنظر دارید، باید در انتخاب کنسول دقت کنید که بازی مورد علاقه تان بر روی آن قابل اجرا باشد.

نکته دیگری که در اینجا لازم است به آن اشاره نماییم این است که شاید بسکمک افراد فکر می کنند که کنسول های قدیمی دیگر کارایی لازم را ندارند. این طرز فکر شاید تا حدودی درست باشد. زیرا کنسول های بازی تازه از سخت افزار پیشرفته تری برخوردار هستند و گرافیک بسیار بالایی دارند، اما به خاطر داشته باشید که تعداد و تنوع بازی های کنسول های قدیمی خیلی بیشتر از کنسول های تازه است. زیرا توسعه دهندگان بازی نمی توانند در زمان کوتاهی برای کنسول های تازه، بازی تولید کنند و گذشت زمان لازم است تا به تدریج بازی های مخصوص این کنسول ها وارد بازار شود.

کلام آخر

علاوه بر آنچه گفته شد فضای ذخیره سازی هم می تواند در انتخاب کنسول بازی موثر باشد. زیرا هرچه دستگاه فضای حافظه بیشتری داشته باشد، تعداد زیادی بازی می توان بر روی آن ذخیره کرد. همچنین لوازم جانبی کنسول ها هم مهم هستند. برخی از آن ها با یک کنترل کننده اضافی ارائه می شوند یا برخی دیگر دارای مجموعه ای از بازی های رایگان می باشند. همچنین ممکن است برخی بازی ها نیاز به یک سری لوازم خاص داشته باشند که باید به صورت جداگانه خریداری شوند. بنابراین در نظر گرفتن این نکات می تواند به شما برای خرید کنسول مناسب کمک کند. کنسول های بازی معمولا عمر طولانی دارند و اگر درست استفاده شوند کمتر دچار اشکال می شوند. بنابراین این شما هستید که با توجه به سلیقه و شرایط خود، باید کنسول مناسب را انتخاب نمایید.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150816

به "کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کنسول بازی برای شما مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید