گرگاس عامل حمله به اهالی روستاهای رشتقون و عبدل آباد

به گزارش مجله سرگرمی، سیاوش رضازاده در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر حمله گرگ به 4 نفر از اهالی روستاهای رشتقون و عبدل آباد قزوین و مجروح شدن آنان، نتیجه آنالیز ها نشان می دهد که موجود عامل حمله، حیوانی به نام سگ گرگ گرگاس بوده است.

گرگاس عامل حمله به اهالی روستاهای رشتقون و عبدل آباد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: حیوان مورد نظر ابتدا به روستای رشتقون حمله نموده و 3 نفر را مجروح می نماید و سپس به سمت روستای عبدل آباد حمله ور گردیده و داخل یک گاوداری در کنار روستا رفته و یک نفر دیگر را زخمی می نماید و در آنجا توسط کارگران گاوداری کشته می گردد.

وی توضیح داد: آنالیز علائم و نشانه های ظاهری و ریخت شناسی حیوان مذکور نشان می دهد این نشانه ها منحصرا مربوط به گرگ یا منحصرا مربوط به سگ نیست و علائمی از هر دو حیوان را به همراه دارد. این یعنی حیوان یاد گردیده ترکیبی از سگ و گرگ بوده و حاصل فراوری مثل گرگ و سگ است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قزوین در ادامه اضافه نمود: به طورکلی در جهان، گرگ سگ ها عامل بیشترین حمله به انسان محسوب می شوند و دلیلش هم این است که بعضی از آن ها به دلیل به ارث بردن خصوصیات ژنتیکی سگ ها، ترسی که گرگ از انسان دارد را در خود ندارند و چون به دلیل داشتن خصوصیات ژنتیکی گرگ ها، بعضاً از سگ درنده خوتر بوده و به انسان حمله می نمایند. در برخی موارد نیز ممکن است حیوان به دلیل بروز بیماری مانند هاری درنده خو گردیده و به هر چیزی حمله نماید. نتایج اعلامی دامپزشکی استان نشان می دهد گونه مورد اشاره هار بوده است.

رضازاده تأکید کرد: حضور گرگها در راس هرم غذایی و بعنوان کنترل نماینده جمعیت جوندگان و حذف نماینده حیوانات بیمار در طبیعت هر چند نقش مهمی در حفظ تعادل طبیعت دارد اما سیاست و اهداف سازمانی محیط زیست حفظ چرخه طبیعت و عدم دخالت و دستکاری در طبیعت برای افزایش جمعیت گرگهاست. این شایعه از سوی برخی افراد که اداره محیط زیست این حیوانات را در طبیعت رها می نماید از اساس کذب بوده و این باور که گرگها پلاک دار هستند نیز غلط است. سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گرگی یا گرگاسی را در طبیعت رهاسازی نمی نماید.

وی در سرانجام گفت: برای حل مشکل توجه به اجرای مدیریت مناسب و جامع پسماندهای غذایی، مدیریت مطلوب سگ های ولگرد، از ضروریات است و مردم می توانند با رعایت مواردی از قبیل دفع صحیح لاشه حیوانات خانگی تلف گردیده و پسماندهای غذایی، خودداری از دورگه گیری گرگ و سگ، درکاهش خسارات به انسانها و حفظ محیط زیست و کارکرد صحیح چرخه طبیعی سهیم باشند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2349

به "گرگاس عامل حمله به اهالی روستاهای رشتقون و عبدل آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرگاس عامل حمله به اهالی روستاهای رشتقون و عبدل آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید