7 نمایش از ایران به جشنواره هایفست می رود، تجلیل از لوون هفتوان

به گزارش مجله سرگرمی، آلبرت بیگجانی دبیر بخش ایران جشنواره هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان و سرپرست گروه تئاتر دیماک درباره این دوره از جشنواره به خبرنگاران گفت: هفدهمین دوره از جشنواره بین المللی هنرهای اجرایی هایفست ارمنستان سال جاری از تاریخ 27 سپتامبر تا 5 اکتبر برابر با 5 تا 13 مهرماه برگزار می گردد. البته تاریخ اصلی جشنواره همان یکم اکتبر باید باشد اما سال جاری به جهت حضور سه گروه معتبر لهستانی که تور خود را قبلا برنامه ریزی نموده بودند، جشنواره زودتر برگزار می گردد. سال جاری 35 اجرا از گروه های معتبر دنیا و از هفده کشور به ارمنستان می آیند.

7 نمایش از ایران به جشنواره هایفست می رود، تجلیل از لوون هفتوان

وی ادامه داد: بخش ایران به یاد و به نام لوون هفتوان برگزار می گردد و شامل نمایشگاه عکس، سخنرانی و نمایش فیلم خواهد بود. از ایران 7 نمایش در این بخش شرکت نموده اند که 2 گروه از تهران و مابقی از شهرستان حضور خواهند داشت.

بیگجانی درباره گروه های شرکت نماینده در جشنواره بیان نمود: نمایش عروسک های من به کارگردانی وحید خسروی از نقالان کرمانشاه، 5 دی، 12 تیر، 26 اسفند به کارگردانی رضا رفیع نسب از گروه آرش لارستان فارس، نمایش سوگلین به کارگردانی مهدی صالحیار از گروه اوینار تبریز، نمایش مارشملو به کارگردانی آلبرت بیگ جانی و اجرای داریوش مودبیان از گروه دیماک تهران، 17 اکتبر به کارگردانی سروناز نانکلی از گروه +کودک تهران، نمایش طوطی و بازرگان به کارگردانی حیدر رضایی از گروه زاگرس دهلران، نمایش هئورتات به کارگردانی میثم صدرا و علی حمیدیان از گروه چهره جان بیرجند آثاری هستند که از ایران در جشنواره هایفست حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: از میان این آثار نمایشی 2 اثر خیابانی و 5 اثر، اجرای صحنه ای هستند و نمایش هئورتات نیز در مورد معلولین است. گروه های زاگرس دهلران، نقالان کرمانشاه و چهره جان بیرجند متاسفانه به علت مشکلاتی که دارند، آمدنشان هنوز قطعی نگردیده اما امیدواریم که مشکلاتشان حل گردد.

بیگجانی در سرانجام صحبت هایش متذکر شد: در طول جشنواره 10 ورکشاپ با اساتید بین المللی از کشورهای لهستان، سوئد، سوییس، آلمان، ژاپن و ارمنستان برگزار می گردد. این فرصت برای ایرانیان نیز فراهم گردیده که می توانند در ورکشاپ ها ثبت نام نمایند. مسئولیت هماهنگی و شرکت گروه های ایرانی در ورکشاپ ها و همچنین حضور عکاسان ایرانی در جشنواره، زیر نظر گروه آئورا به سرپرستی نازنین نانا والاجم انجام می گردد. همچنین در سرانجام جشنواره به هنرجویان، گواهینامه ی بین المللی ورکشاپ های هایفست اهدا می گردد و به برترین عکس از نظر داوران، جایزه ایی تعلق می گیرد. علاقمندان برای شرکت در ورکشاپ می توانند با شماره 09904762975 تماس بگیرند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3225

به "7 نمایش از ایران به جشنواره هایفست می رود، تجلیل از لوون هفتوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نمایش از ایران به جشنواره هایفست می رود، تجلیل از لوون هفتوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید