ای اف سی باز هم به پرسپولیس مهلت می دهد؟

به گزارش مجله سرگرمی، الان تنها یک راه مانده و آن، مهلت دریافت از ای اف سی است که فدراسیون آن را به عهده گرفته اما آیا با این سابقه نه چندان جالب ، باز هم خواسته اش را می پذیرند؟

ای اف سی باز هم به پرسپولیس مهلت می دهد؟

به گزارش خبرنگاران ، تا اینجای کار باید پرسپولیس را از لیگ قهرمانان 2019 حذف گردیده بدانیم. مگر اینکه اتفاق تازه ای رخ بدهد. مثلا طلبکاران رضایت بدهند و شکایت شان را پس بگیرند. یا باشگاه دوباره پول قرض کند و بدهی هایش را بپردازد. مثل همان کاری که پیش از سفر به دوحه و برای راضی نگه داشتن بازیکنانش انجام داد. پول قرض کردند تا چک حامی مالی را برای طلبکاران خارج از باشگاه خرج نمایند اما گویا آن را برای اقامت شان در دوحه هزینه نموده اند. این یعنی دیگر پولی در جیب شان نیست برای پرداخت حتی بخشی از آن بدهی 4 میلیارد و 560 میلیونی. در چنین شرایطی تنها یک راه می ماند، مهلت دریافت از ای اف سی که فدراسیون آن را به عهده گرفته اما با این سابقه نه چندان جالب ، آیا باز هم خواسته اش را می پذیرند؟

تمام شد. آن همه هیاهو که در این یک سال بر پا گردیده بود، آخرش رسید به جایی که نباید. حتی تهدیدهای گاه و بیگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چیزی را عوض نکرد. آخر بدون پول، به چه کار می آمدند آن تهدیدها؟ تهدیدهایی که پرسپولیس و دیگر باشگاه های بدهکار آنقدر به آن خو گرفته اند که نگران شان نکند. بی تفاوتی شان هم حتما از همین سر نترس آنها ریشه می گیرد. هر چند اگر از خودشان بپرسی، این بی تفاوتی را از بیخ و بن تکذیب می نمایند و از کوشش های بی وقفه شان در یک سال گذشته می گویند. کوشش هایی که حتما کافی نبوده که به انتها نرسیده اند.

حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که باشگاه پرسپولیس در یکی از روزهای پیش رو با خبر توافق و یا تسویه حساب با بدهکارانش غافلگیرمان کند اما دیگر چه سود که مهلت پرداخت بدهی ها تمام گردیده است. مگر اینکه مثل یک سال پیش، دوباره مهلت بگیرند از ای اف سی که آنهم خیلی ساده نیست و باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال باید توجیه قانع نماینده ای داشته باشند برای این درخواست شان.

یک سال پیش همین موقع ها باز پرسپولیس و چند باشگاه بدهکار دیگر در تکاپو بودند که رئیس فدراسیون شخصا به کوالالامپور سفر کرد و دو ماه از ای اف سی برایشان مهلت گرفت اما آیا این بار هم می تواند؟ یا حتی اگر دوباره زحمت چنین سفر کش داری را به جان بخرد، خواسته اش را می پذیرند؟

راه دومی هم هست البته. اینکه مدرک غیرواقعی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه نمایند که آن هم دردسرهای خودش را دارد. هر مدرکی از سوی باشگاه ها، باید در فدراسیون مهر تایید بخورد و اگر نادرستی اش به اثبات برسد، باشگاه و فدراسیون با هم محروم خواهند شد. این شاید جدی ترین تهدیدی است که بدهکارها تا امروز دریافت نموده اند و باعث گردیده کسی دست از پا خطا نکند.

البته این طور که مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون اعلام نموده، باشگاه های ایرانی در حال به روز کردن مدارک خود برای تمدید مجوز فعالیت حرفه ای شان هستند اما پرونده های مالی شان همچنان کم و کسری زیاد دارد. چه نمونه ای بهتر از پرسپولیس که آخرین مهلت را هم از دست داده و بخاطر 4 میلیارد و 560 میلیون تومان، تا اینجای کار لیگ قهرمانان 2019 آسیا را از دست داده است. می گوییم از دست داده چرا که مهلت ای اف سی به این باشگاه و دیگر بدهکاران برای بستن پرونده های مالی شان و اعلام آن به ای اف سی روز هشتم شهریور (30 آگوست) به انتها رسیده و قرار بود هر باشگاهی تا این تاریخ بدهی هایش را تسویه و یا با طلبکارانش تسویه حساب نکرد، از لیگ قهرمانان 2019 کنار گذاشته گردد.

پرسپولیس هم که هر چه نداشته باشد، تا دل تان بخواهد طلبکار دارد اما از بین آن همه طلبکار، کافی بود از پنج نفرشان رضایت بگیرد و در لیگ قهرمانان بماند. آن پنج نفر علی دایی، مسعود همامی، رضا نوروزی، علیرضا نورمحمدی و محمدامین آرام طبع هستند که مجموع بدهی هایشان همان 4 میلیارد و 560 میلیون تومان است و باشگاهی مدعی و به بزرگی پرسپولیس عاجز از پرداخت این مبلغ.

نه تنها پولی ندارند برای تسویه حساب، بلکه از بس بدقولی نموده اند، دیگر هیچکدام از این طلبکاران حاضر به توافق و یا قبول چک های مدت دار نیستند. حق هم دارند البته. حتما پیش خودشان می گویند وقتی باشگاه این همه فشار و تهدید را برای تسویه حساب و یا حتی مذاکره کافی نمی داند، بعد از توافق دیگر راهی برایشان نمی ماند که از آن به مطالبات معوقه شان برسند. پرسپولیس حتی از سرنوشت نفت تهران هم که به حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد، درس نگرفت و شاید بر این تصور بود که ای اف سی هم مثل سازمان لیگ و فدراسیون خودمان کوتاه می آید اما چنین نشد و قطعا نخواهد شد.

ای اف سی تا همینجا هم خیلی با ایرانی ها کنار آمد و مهلتی را که به آنها داده بود، بارها و بارها تمدید کرد که دلیلش شاید از دست ندادن بازی های پرتماشاگر لیگ قهرمانان بود. حالا اما خیلی جدی روی مواضع خود ایستاده و با تحکم می گوید که تهدیدش در مورد حذف بدهکارها و باطل کردن مجوز حرفه ای شان را عملی خواهد نمود.

تا اینجای کار هم همین گردیده و فعلا پرسپولیس را که مدیرانش سکوت نموده اند، باید از لیگ قهرمانان 2019 حذف گردیده بدانیم. مگر اینکه اتفاق تازه ای رخ بدهد. مثلا طلبکاران رضایت بدهند و شکایت خود را از ای اف سی پس بگیرند. یا اینکه باشگاه دوباره پول قرض کند و بدهی هایش را بپردازد. مثل همان کاری که پیش از سفر به دوحه انجام داد و برای راضی نگه داشتن بازیکنانش و پرداخت بخشی از قراردادهای آنها پول قرض کرد. پول قرض کردند تا چک حامی مالی را برای طلبکاران خارج از باشگاه خرج نمایند اما گویا آن را برای اقامت شان در دوحه هزینه نموده اند و این یعنی دیگر پولی در جیب شان نیست برای پرداخت حتی بخشی از آن بدهی 4 میلیارد و 560 میلیونی.

در چنین شرایطی تنها یک راه می ماند، مهلت دریافت از ای اف سی که فدراسیون آن را به عهده گرفته اما آیا با این سابقه نه چندان جالب ، باز هم خواسته اش را می پذیرند؟

2 - 770

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2001

به "ای اف سی باز هم به پرسپولیس مهلت می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ای اف سی باز هم به پرسپولیس مهلت می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید