بخشی از سیل گلستان با زهکشی زمین های کشاورزی راهی دریا شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی امروز (شنبه) در دیدار نوروزی بعضی معاونان، رؤسای سازمان ها و مدیران بخش کشاورزی تاکید نمود برای برطرف یا جلوگیری از آسیب های ناشی از سیلاب و بلایای طبیعی، راه حل وجود دارد.

بخشی از سیل گلستان با زهکشی زمین های کشاورزی راهی دریا شد

حجتی اضافه نمود: در استان گلستان حدود 280 هزار هکتار اراضی با 400 تا 500 میلی متر بارندگی داریم که اگر این اراضی زهکشی گردد فراوری محصول از 230 هزار تن به حدود یک میلیون تن می رسد.

وی توضیح داد: باران رحمت خداوند است و سیلاب های اخیر به غیر از آثار مخرب، منافع و آثار مثبتی نیز در تأمین آب سفره های آب زیر زمینی، دشت ها، مزارع، باغ ها و منابع طبیعی داشت.

این مسؤول بر ارائه روش ها، ایده ها و اتخاذ راهکارهای نوین برای مدیریت و پیشبرد برنامه های بخش های کشاورزی تاکید نمود و گفت: نباید بگذاریم روش های سنتی و دیوانسالاری ما را اداره کند.

حجتی با بیان اینکه در جهان و ایران در برابر تغییر و روش های جدید مقاومت وجود دارد، ادامه داد: این نوع مقاومت ها و مخالفت ها، حتی در داخل منابع طبیعی نیز وجود دارد؛ در حالی که این عرصه ها در جهان توسط مردم اداره می گردد و حل مسائل عرصه های جنگل، مراتع و بیابان ها به وسیله مقابله با مردم و فقط با کوشش کارمندان دولت حل نمی گردد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: مدیران بخش کشاورزی برای اجرای تفکرات و روش های جدید با توجه به حاکمیت ساختار و تفکرات سنتی، راه سختی در پیش رو دارند.

لزوم ایجاد سورتینگ و سردخانه محصولات کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار به آسیب های ناشی از بارندگی های اخیر به بعضی باغات کشور اشاره نمود و گفت: سرازیر شدن گل و لای در باغ ها به محل پیوندک ها، آسیب هایی وارد نموده است.

محمدعلی طهماسبی اضافه نمود: بیشتر سود در تجارت محصولات باغی نصیب مراحل بعد از فراوری می گردد و از این رو باغداران باید برای ایجاد سورتینگ و سردخانه اقدام نمایند.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17840

به "بخشی از سیل گلستان با زهکشی زمین های کشاورزی راهی دریا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از سیل گلستان با زهکشی زمین های کشاورزی راهی دریا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید